  • Data: 2003-04-10 22:25:47
    Temat: Re: Zakup mieszkania spółdzielczego własnościowego
    Od: Radzisz <m...@s...invalid.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 10 Apr 2003 15:53:37 +0200, Marek Madej <muddy@wytnij-
    to.interia.i-to.pl> napisał:

    > Mam zamiar zakupić mieszkanie na rynku wtórnym. Wybrałem już nawet jedno
    > ;-)
    gratulacje :)

    > Czy w takiej umowie (w której umieszczono zapis o _ZADATKU_, a nie o
    > zaliczce) będzie wiążący punkt, który unieważnia umowę i zobowiązuje
    > zbywcę do zwrotu zadatku, jeżeli bank nie przyzna mi kredytu? Czy też
    > wpłacony zadatek i tak przepadnie?
    w umowie _może_ być zapis, że właściciel zwróci Ci zadatek jeżeli nie
    dostaniesz kredytu ... jednak nie wiem czy się na to zgodzi ... jeżeli ma
    innych klientów to małe szanse :((

    > 2. Problem z kredytem w banku bierze się stąd, że spółdzielnia
    > mieszkaniowa nie może/nie chce? wydać wypisu z księgi wieczystej gruntu,
    to nie spółdzielnia wydaje wypis tylko sąd rejonowy

    > na którym stoi blok, gdyż złożyła w sądzie wniosek o podział gruntu (i
    > wyodrębnienie ksiąg wieczystych dla każdego z lokalu).
    dla każdego lokalu ? czy to jest nowy budynek ? na jednej działce stoi
    kilka budynków ??>

    > Spółdzielnia może jedynie wydać zaświadczenie o złożeniu do sądu wniosku
    > o podział gruntów. Zbywca deklaruje, że mieszkanie nie ma założonej kw,
    > (co jest zgodne z informacją ze spółdzielni). Czy spółdzielnia ma prawo
    > stawiać sprawę w ten sposób?
    księga wieczysta to nie tajemnica...

    > Czy bank może uzyskać informację na temat własności lub prawa wieczystego
    > użytkowania gruntów bez zgody spółdzielni?
    oczywiście że tak.

    > Czy mogę zrobić to ja?
    jasne

    > Jeśli tak, to w jaki sposób?
    udać się do właściwego sądu rejonowego i obejrzeć księgę (tylko wcześniej
    musisz dowiedzieć się o numer księgi)

    > 3. Jak można ocenić ryzyko związane z zakupem tego mieszkania, skoro nie
    > ma jeszcze księgi w1ieczystej, a sprawa gruntów spółdzielni jest
    > formalnie rzecz biorąc jasna (spółdzielnia może wydać zaświadczenie o
    > złożeniu do sądu wniosku o podział ICH gruntów)?
    przedstawić sytuację w banku i uważnie posłuchać tego co Ci powiedzą ...

    > Zakup będzie zrealizowany (o ile będzie) przez pośrednika, jakie więc
    > ryzyko ponoszę ja - kupujący?
    całe ryzyko (czyli 10 % zadatku) jest po Twojej stronie ... pamiętaj że
    zadatek może być mniejszy ...

    > W jaki sposób mogę wymagać od pośrednika ewentualnego odszkodowania i za
    > co on odpowiada? (Pośrednik posiada licencję).
    pośrednik musi popełnić błąd żeby żądać od niego odszkodowania ... jeżeli
    wpłacisz 10 % ryzykując że nie dostaniesz kredytu będzie to _wyłącznie_
    Twoja wina ... nie szukaj kozła ofiarnego ;)

    > Czy można sprawdzić, że mieszkanie rzeczywiście nie ma założonej księgi
    > wieczystej?
    w spółdzielni _muszą_ wiedzieć czy jest założona KW.

    Radzisz