  • Data: 2004-09-21 20:08:40
    Temat: Re: Zakup mieszkania na współwłasność
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Sep 2004, Krammer wrote:

    >+ Mam pytanie - jakie są korzyści i niedogodności zakupu mieszkania na
    >+ współwłasność z obcą osobą.
    [...]
    >+ chodzi mi tylko o mieszkania własnościowe (z założoną
    >+ księgą wieczystą lub nie).

    Hm... a w dzisiejszych czasach da się być właścicielem mieszkania
    które nie ma wpisu do KW ? Czy pytasz o własnościowe prawo do
    mieszkania ? (mieszkanie wtedy nie jest twoje !)

    >+ Przede wszystkim chodzi mi o:
    >+ - konsekwencje egzekucji komorniczej na jednym ze
    >+ współwłaścicieli (zameldowanym lub nie)

    Na mój gust komornik może egzekwować tylko to co masz.
    Czyli wystawić na przetarg udział w mieszkaniu...

    >+ - możliwość wykorzystania mieszkania na działalność gospodarczą i odliczenia
    >+ kosztów remontu/ zakupu mebli [oczywiście biurowych ;-) ]

    To ";-)" trzeba do ew. kontrolera US skierować, nie do nas ;>

    >+ i innych kosztów
    >+ utrzymania mieszkania przez jednego z współwłaścicieli.

    Mniemam że to na .podatki się kwalifikuje.
    Sądząc z najczęściej spotykanych opinii - przy wydzieleniu pomieszczeń
    na DG (pamiętając o podatku od nieruchomości, większym na DG :])
    koszty "oczywiście związane z DG i tym pomieszczeniem" - nie widać
    przeciwwskazań, koszty "ogólne" - w proporcji do powierzchni.
    Jak ci biuro na przykład "żre dużo prądu" z jakiegoś wiarygodnego
    powodu - to IMHO można rozpatrywać założenie "wewnętrznego licznika"...

    pozdrowienia, Gotfryd