eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem › Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
  • Data: 2024-04-15 20:42:47
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale zauważyłeś, że ten pan używa rasa czarna jako frazy opisowej, bo
    > pewnie w ogóle nie wie co to jest rasa (w sensie technicznym) a cała jego
    > praca dotyczy nie semantyki słowa Murzyn, a jak to słowo jest odbierane
    > na poziomie emocjonalnym?

    Bo ci od słownika języka polskiego to się z antopologami w tym temacie
    konsultowali:P

    W nauce jest rasa czarna i obecnie się raczej nie używa rtm słowa
    "murzyn" - co jest skutkiem umiędzynarodowienia nauki i anglosaskiej
    niechęci do n-world. Natomiast wcześniej w polskim zarówno naukowo jak i
    semantycznie murzyn oznaczało po prostu przedstawiciela rasy czarnej -
    takiego czarnego, co pochodzi z afryki i obecnie może być zarówno
    murzynem jak i afroamerykaninem. Potem trochę namieszało dołączenie
    przez niektórych polinezji i aborygenów do rasy czarnej, choć obecnie
    raczej aborygenów uważa się za oddzielną rasę.

    > I teraz masz pierdylion różnych publikacji o definicji i znaczeniu słowa
    > murzyn w tym prace zbiorowe specjalistów stojących za słownikami PWN a
    > wybierasz jakąś pracę jedego pana, który używa takiej a nie innej frazy.

    Akurt słowiki to niespecjalnie stanowią naukowe źródła. A wspomniani
    przez ciebie pakistańczycy i hindusi mimo ciemnej karnacji nie należą do
    rasy czarnej anie nie są murzynami.

    > Raaaaaaaaaaaajt.

    No to kogo określamy murzynem - romów, hindusów, pakistańczyków, czy
    jednak po prostu czarnych w sensie rasy - czyli różnych afro...

    > To dobrze, ale to oznacza, że nie jesteś konsekwentny :)

    Niespecjalnie. Ludzie posiadają różne kolory oczu więc mało który będzie
    zaburzenie (aczkolwiek na przykład czerwony będzie) ale już na przykład
    jedno bądź troje oczu jak najbardziej.

    > I współczesna nauka uważa, że to zaburzenie?

    Tak: pierwsze dwa linki z googla:

    https://journals.viamedica.pl/sexual_and_mental_heal
    th/article/download/41312/28255

    https://www.mp.pl/podrecznik/pediatria/chapter/B42.1
    .9.7.

    > No dobrze, to gdzie ta współczesna nauka mówi, że jest to zaburzenie?

    Powyżej?

    Ale załóżmy przez chwilę hipotetycznie że za 10 lat zmieni zadnie -
    która nauka się myliła - ta sprzed 10 lat, ta teraz czy ta za 10 lat:P
    Bo wychodzi na to że hasło "uwierz nauce" w sumie nie różni się od
    "akademii chłopskiego rozumu" skoro nauka ma mówić tak jak oczekuje
    społeczeństwo:P

    > Wtedy brak pochwy byłby zaburzeniem?

    No właśnie - czy może obecna nauka już twierdzi że to zupełnie normalne
    że część kobiet nie posiada pochwy i nie ma się (nomen omen;) nad czym
    spuszczać? Sam widzisz, że im dalej w las tym więcej butelek:P

    > No to co to jest ta cała biologia o której mówisz?

    IMHO to co cię podnieca to orientacja seksualna. A nie kwestia twojej
    płci. Dość mocno powiązane, ale... nie idzmy tą drogą, bo zaraz będzie
    dyskusja co to znaczy jak ktoś się nie wpisuje w schemat albo kogoś
    podniecają na przykład czołgi;)

    > No przecież widać, że działa doskonale na przykładach które podałem.

    Nie działa - czarnek wyleciał nie dlatego że większości społeczenstwa
    nie podobały się granty w PAN, a dlatego że pis po prostu przegrał
    wybory. I akurat kwestia grantów ani nawet szkolnictwa nie była tą
    przyczyną dla ktorej pis przegrał wybory.

    > Jakby kotulakowa lewica dorwała się do władzy to jakie granty byłyby
    > finansowane?

    Ale nie wygrała a dalej granty na gender są finasowane (jak nie u nas,
    ale zapewne też, to w UE) i przyjmuję zakład, że za 10 lat rzeczywiście
    będzie tak, że kto uważa że płcie są dwie ten będzie musiał mieć dużo
    odwagi żeby to głośno powiedzieć ja naukowym towarzystwie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!