eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem › Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z
    Das Onet]
    <uutu3l$7u9$1$nadir@news.chmurka.net> <uuuj0g$2t20p$1@dont-email.me>
    <uuum3a$s0b$2$nadir@news.chmurka.net> <uuv4jf$316gl$2@dont-email.me>
    <uv1bqd$5j3$1$nadir@news.chmurka.net>
    <equw24x48kdk$.q2l4o2o6nsve.dlg@40tude.net>
    <uv3fik$te3$1$nadir@news.chmurka.net>
    <17ajoyw6rjpwa$.dsoj5upop4zw$.dlg@40tude.net>
    <uv3muc$4fm$2$Shrek@news.chmurka.net> <Q8lRN.36972$Lw2.2869@fx11.ams1>
    <uv565n$hng$3$Shrek@news.chmurka.net> <YaxRN.91193$au2.33486@fx12.ams1>
    <uv6diq$kfb$1$Shrek@news.chmurka.net> <ycGRN.31555$T%2.4573@fx08.ams1>
    <uv7ot6$re1$1$Shrek@news.chmurka.net> <WHQRN.43591$Lw2.21546@fx11.ams1>
    <uv96p5$49n$1$Shrek@news.chmurka.net> <eF8SN.452157$7uxe.499@fx09.ams1>
    <uvbmnu$cq1$1$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Sat, 13 Apr 2024 03:27:51 GMT

    On 2024-04-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To czemu murzyn z ameryki nie nazywa się murzyn z ameryki? I jeśli się
    > inaczej nazywają to może naukowo należy ich odróżnic - rasa murzynów z
    > afryki i arfoamerykanów... w sumie też z afryki. A ty nie będziesz tej
    > samej rasy co ja tylko rasa singokaukazka;)

    Bo Murzyn to słowo funkcjonujące jako określenie półformalne i nie
    wnoszące nic informacyjnie. Przecież to nawet nie określenie rasy. Co
    oznacza współcześnie "Murzyn", a co oznaczało te 2 pokolenia temu i
    wcześniej?

    > To jest zaburzenie. Tak to się medycznie określa. A przynajmniej jeszcze
    > określa.

    I uważasz ze ma to jakikolwiek sens? Dlaczego szarych oczu nie okresla
    się zaburzeniem?

    > Nic, to był fejk.

    Skąd wiesz? :)

    > W to czy ilość płci jest stygmatyzująca. Ilość płci jest wiedzą naukową,
    > a to jak to jest odbierane społecznie nie ma nic z medycyną wspólnego.

    Tyle, że to zależy jak coś zdefiniujesz. Czy w oparciu o chromosomy,
    czy o cechy trzeciorzędowe, czy o jakieś uwarunkowania psychiczne.
    Każada z tych definicji może być sobie w zgodzie z zasadami nauki, ale
    przyporządkowanie do warstwy językowej jest już często arbitralne.

    > Ale my tu w zasadzie się zgadzamy. Tylko ja nie zgadzam się z Kviatkiem
    > co do tego że nauka stanowi że są trzy płcie.

    A on tak twierdzi?

    > To weź to głośno powiedz:P Zobaczysz ile jest komórek które tylko na to
    > czekają:P

    Nie mam zamiaru :) Ale podtrzymuje, że MZ jednych trzeba uczyć, drugim
    pomagać w przezwyciężaniu kompleksów. Te dwa aspekty są powiązane.

    > Dokadnie - publikacje będą takie na jakie jest zapotrzebowane i granty.
    > Także spoko - za kilka lat będzie trzecia płeć:P

    Niekoniecznie. Widać narastający opór społeczny, który przebija się do
    głównego nurtu infomacyjnego. Tyle, że obawiam się to wszystko może się
    skończyć jak z pisem i innymi Trumphami. Histeryczna i bezrefleksyna,
    skrajna lewica doprowadzi do tego, że zamiast większej akceptacji
    takich mniejszości i rzeczywistego równouprawnienia, odbije to wszystko
    w drugą stronę.

    --
    Marcin