    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Date: Thu, 25 Apr 2024 12:58:31 +0200
    <h%ZUN.75868$lu2.11864@fx15.ams1> <v026k7$fbs$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <Hk1VN.1573$szn3.104@fx07.ams1> <v02b02$hri$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <V%2VN.57980$Lw2.46269@fx11.ams1> <v03656$9j5$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <LikVN.22977$RQ2.14865@fx01.ams1> <v04ocj$pls$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <vsmVN.478696$7uxe.335856@fx09.ams1>
    <v06dsh$806$1$Shrek@news.chmurka.net> <thCVN.56747$hv2.5501@fx14.ams1>
    <v07eji$3f2$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <kuIVN.478700$7uxe.115413@fx09.ams1> <v08jdu$1mg60$1@dont-email.me>
    <iTXVN.77250$lu2.45948@fx15.ams1> <v0auk1$2apfc$1@dont-email.me>
    <ZTgWN.479249$7uxe.336404@fx09.ams1>

    > Ludzie potrzebują bogów. Wielu ludzi.

    Ludzie potrzebują różnych rzeczy.
    Z tego nijak nie wynika, że bogowie istnieją.

    > Inni widzą sporo dobra w
    > pierwotnych założeniach religijnych.

    A inni, że wręcz przeciwnie.
    Pierwotne założenie religii jest takie, że istnieje jeden bóg i to tylko
    ten, w którego akurat wierzą ci wyznawcy.
    Wszyscy inni to innowiercy, albo jeszcze gorzej - ateiści.
    Czyli gorsi, albo upośledzeni, bo nie poznali (jeszcze) PRAWDY.
    Czyli koniecznie trzeba ich naprostować dla ich dobra - bo inaczej będą
    się smażyć w piekle - czy tego chcą, czy nie.
    Co prowadzi do konfliktów i ofiar.
    Więc pierwotne założenie jest złe z definicji.

    > Po pierwsze, nie wszystko musi być metaforą.

    To skąd wiadomo, co jest, a co nie jest metaforą?

    > Moze być lekarzem, jesli nie interpretuje tego wszystkiego dosłownie.

    Czyli wybiera sobie co chce i co jej pasuje.
    A skoro ma taki bałagan w głowie, to to samo będzie robić z wiedzą
    medyczną, a co gorsze, wybierać tylko to, co będzie pasować do tego, co
    sobie wybrała ze swojej religii.
    Sugerujesz, że taki ktoś jest zdolny do postępowania zgodnie z wiedzą
    medyczną wbrew swojej religii?

    > Tzn, ja rzecz jasna nie wiem co ta konretna baba sobie myśli, bo jeśli
    > bierze wszystko dosłownie to nie powinna wychodzić poza mury klasztoru.

    No więc co powinna brać dosłownie, a co nie?
    Ma przestać wierzyć w chodzenie po wodzie i zmartwychwstanie (lekarz!)?
    Ma negować jedne z fundamentalnych założeń jej własnej religii, a inne nie?
    No bez jaj... tego się nie da poukładać w głowie bez sprzeczności.

    Pozdrawiam
    Piotr