  • Data: 2003-12-11 09:55:15
    Temat: Re: Zakaz konkurencji.
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik w...@p...onet.pl napisał:

    > Zakładasz konsekwentnie że jest to umowa agencyjna. Ja jednak bliżej jestem
    > koncepcji, że mamy do czynienia z umową o świadczenie usług (przpisy o
    > zleceniu). Oczywiście się tego raczej nie dowiemy. Myślę jednak, że jeżeli nie
    > mamy doczynienia z pośrednictwem ubezpieczneiowym to prawdopodobieństwo, że
    > jest to umowa agencyjna jest IMHO znikome.

    dlaczego tak zakładasz:
    wydaje mi się, że um. agencyjna została ujęta dośc szeroko:
    "zawieranie umów lub pośredniczenie przy zawieraniu"

    kc wskazuje na:
    1) agent w zakresie działalności przedsiębiorstwa;
    2) to co wyżej
    3) za prowizję

    SN zaś wskazał, że "art. 750 k.c. nie wyłącza stosowania w drodze
    analogii do nienazwanych umów o świadczenie usług przepisów regulujących
    określone typy umów nazwanych o świadczenie usług".

    pozdrawiam

    marcin