  • Data: 2003-12-12 17:37:41
    Temat: Re: Zakaz konkurencji.
    Od: "Dorato" <d...@p...onet.p> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:67ea.00000462.3fd81f91@newsgate.onet.pl...

    > zależy co to za umowa. Jak zapewne zauważyłeś pogląd który przestawiłem
    nie
    > spotkał się poparciem, tzn. zaprezentowana została inna koncepcja, która
    jest
    > słuszna o ile łącząca Ciebie umowa była umową agencyjną. My tego nie
    wiemy,
    > dlatego radzę Ci przeanalizować umowę, przepisy kc i podjąć decyzję.
    > Podpowiedzi masz sporo.

    Jak rozpoznać w sposób _pewny_ czy umowa jest umową agencyjną czy też nie?
    Po tytule?

    > raz będzie zbyt rozległe a raz nie. Jeżeli współpracowałeś w coca - colą
    > pewnie nie bo oni na całym świecie mają w zasadzie jedną poważną
    konkurencję.
    > Jeżlei jednak był to producent lizaków, który na rynku ma 3497 konkurentów
    > pewnie tak.

    Współpracowałem z hurtownią która w swojej ofercie posiada ponad 10000
    referencji z ok. 200 grup towarowych, które w niektórych przypadkach
    występowały jako produkty kilku producentów (np. wafelki Grześki i wafelki
    Pince Polo). Czy w tym przypadku określenie "firma konkurencyjna" nie jest
    zbyt rozległe i ogólnikowe? Jak je rozumować, jako współpracę z tylko firmą
    o podobnym asortymencie, czy również jako współpracę np. z dystrybutorem
    jednej grupy towarowej lub producentem? W umowie nie określono zakresu
    terytorialnego zakazu konkurencji. Czy oznacza to, że zakaz dotyczy całego
    kraju?

    > zależy co robiłeś, czym handlowałeś. Jeżeli była to dajmy na to
    Palmolive -
    > Colgate a Ty żeniłeś pasty do zębów, to skłniałbym sie do zakazu
    współpracy z
    > firmami produkującymi takie pasty, a nie np. mydła. jeżeli jednak
    handlowałeś
    > czym popadnie czy to pasta czy szampon czy mydło to IMHO odpowiedź byłaby
    > odwrotna.

    Patrz wyżej

    > Jeżeli prowadzi działalność konkurencyjnąto tak.

    Poniekąd. Prowadzi sprzedaż detaliczną którą też prowadzi (obok sprzedaży
    hurtowej) firma z którą współpracowałem.

    > przynajmniej poszedł do jakiegokolwiek prawnika i zapłacił za opinię do
    tej
    > umowy.

    Hehehe, grupy usnetowe nie były wówczas popularne ;-DDDDD
    A na serio, byłem wówczas szczęśliwy, że dalej pracuję!!!!

    --
    Dorato