    From: Artur <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS i skladki do OFE - kuriozum
    Date: Fri, 2 Mar 2007 07:38:55 +0100

    Dnia Thu, 01 Mar 2007 22:24:07 +0100, news napisał(a):

    > witam,
    > nie jestem pewien czy to wlasciwa grupa (jesli nie to prosze o
    > pokierowanie) w nastepujacej sprawie - prosze o wskazowki jak
    > wyegzekwowac rzetelnosc zus wobec ubezpieczonego...

    My, jako płatnicy i ubezpieczeni także, nie mamy w zasadzie instrumentów by
    to "wyegzekować". Mam bardzo podobną sytuację do Twojej - mam kilka wymian
    korespondencji w podobnym tonie. Ale składek na moim rachunku nadal nie ma
    ... mnie dotyczy rok 2000 i 2001. Też mi odpisywali i tym systemie ...
    Heheh - podobną jazdę mam z KP - wniosek złożyłem w czerwcu 2004 .... za
    kwartał będzie to już 3 (trzy) lata .... ostatnio w październiku ubiegłego
    roku zostałem wezwany w celu "doniesienia świadectwa pracy" (co było
    absurdem, ponieważ KOMPLET dokumentów wymaganych do ustalenia KP został
    złożony w roku 2004 (zresztą mam potwierdzenie). W tym październiku miła
    panienka rzekła mi że wkrótce otrzymam decyzje z wyliczenia. No cóż ...
    pojęcie "wkrótce" nie precyzuje bliżej daty ... więc szykuję się na kolejne
    dwa lata, po których zapewne znowu mnie wezwą by donieść ... sam nie wiem
    co ;)

    Potrafię zrozumieć że to instytucja która "obsługuje" miliony
    ubezpieczonych - ale do cholery jasnej, zwalanie winy na "system" zaczyna
    już być wkurzające. To w końcu za co pan K. zgarnął i zgarnia te miliardy?

    A wczorajszy reportaż "Uwagi" - to po prostu nie tyle skandal co już
    zakrawa mi na przestępstwo popełniane przez ZUS w Elblągu, na organiźmie
    Basi z porażeniem mózgowym. Te miny kierowniczki (dyrektorki) oddziału ZUS,
    przewodniczącego komisji orzeczników .... oni przed kamerą także
    kwalifikowali się na rentę - ale inwalidzką (powód - upośledzenie umysłowe)
    - nie potrafili odpowiedzieć logicznie, sensownie na zadawane przez Cebulę
    pytania w sprawie tej renty dla tej nieuleczalnie chorej kobiety
    (dziewczyny/dziecka).
    Tragedia.