  • Data: 2005-06-11 14:53:27
    Temat: Re: ZE - słup energetyczny, którego nie chce
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Daniel Pyra napisał(a):

    > No tak, tylko że to jest właśnie regres cywilizacyjny... Wyobrażam sobie
    > całe połacie kraju, do których żaden ZE nie poprowadziłby sieci, bo to
    > jest nieopłacalne. A prądu, póki co, nie da sie przekazywać bezprzewodowo.

    No i moze wlasnie zamiast ogromnej infrastruktury okazalo by sie, ze we
    wsi wystarczy jeden generator, ktory zalatwia potrzeby calej lokalnej
    spolecznosci?

    Zapewniam ze w przypadku kiedy bylo by to dozwolone, zaraz pojawily by
    sie firmy organizujace takie lokalne ZE na kazdym poziomie.

    Kiedys zreszta policzylem ze maly generatorek pradu z dieselkiem na
    potrzeby jednego gospodastwa domowego byl by tanszy niz oferta ZE. Mysle
    ze przy zorganizowaniu sie w 10 osob, prad mogl by byc 2x tanszy niz ten
    z ZE.

    Tu zreszta wkraczamy na inne pole - ZE to zupelnie nieekonomiczne
    molochy. Tak samo jak PKP, ktore ma tak ogromne koszty, ze okazuje sie
    ze taniej ludzi wozic autobusami, a towary ciezarowkami.

    > A czemu nie? Od Ciebie tak, od Twoich sąsiadów może brać po 5 złotych,
    > sądzisz, że przyłączą się do Twojego generatorka? :-) I nie byłoby to z
    > ich strony wcale postępowanie irracjonalne! Normalny dumping...

    Wolny rynek sobie z takimi rzeczami radzi.
    Przy wzroscie cen zaraz pojawia sie konkurencja.
    A ZE raczej nie zazyczy sobie od jakoegos klienta 50000zl, bo niby
    dlaczego mial by zrobic? Tylko straci klienta.

    > Albo - wyobraźmy sobie, że gmina już nie chce utrzymywać drogi, która
    > prowadzi w okolice Twojego domu (bo to są koszty), tylko postanawia
    > sprzedać ją.

    Gmina to troche co innego - to jest jednostka panstwowa ktora ma swoje
    obowiazki. Miedzy innymi utrzymanie drog.
    To nie jest prywatna firma i nie moze "nie chcec" czegos utrzymywac.

    > I to jest smutny fakt :-(

    Z ktorego wynikaja wszystkie inne problemy...