  • Data: 2005-06-13 10:32:00
    Temat: Re: ZE - słup energetyczny, którego nie chce
    Od: Tomasz Pyra <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek napisał(a):

    > Chyba nie myślisz, że w wrócimy do czasów alternatywy 4, że każdy będzie
    > miał śmierdzący dieselek na swoim podwórku.
    > Nie tędy droga.

    Narazie kazdy ma swoj smierdzacy samochodzik, kazdy rolnik ma swoj smierdzacy
    traktor, kazdy niepotrzebnie okupuje przestrzen mieszkaniowa (pomysl przez ile
    % czasu uzywana jest lazienka), kazdy ma swoja pralke ktora pierze raz
    dziennie chociaz mogla by 20.

    Ja wiem ze dla komunisty to straszne marnotrawstwo, i lepiej miec PGR-y, PKS-y
    i wspolne lazienki na korytarzu, ale na szczescie rynek wie lepiej co dla kogo
    dobre i we wszystkich dziedzinach gdzie jest to dozwolone, okazuje sie ze
    kazdy woli miec wszystko swoje, bo tak jest taniej i lepiej.

    A co do dieselkow to nie sa one wcale tak smierdzace jak by sie to moglo
    okazac. Skoro generuja prad taniej niz elektrownia, to niewykluczone ze nawet
    sa czystsze...

    > Tak, ale infrastruktura w postaci kabla telefonicznego jest dzielona, bo
    > większość w tej chwili dzieje się na poziomie programowej.

    Taaa... A prad, wode i gaz kazdemu trzeba P2P prosto z elektrowni, ujecia wody
    i gazu?

    > To jest efekt potanienia internetu,a nie wpływu konkurencji.

    Potanienia internetu? Kilo internetu na bazarku stanialo czy jak?
    Na zachodzie ceny trzymaly sie w miare rowno.
    Oczywiscie masz racje ze technika idzie do przodu, ale przeklada sie to na
    predkosc lacz, a nie na obecnosc internetu jako taka.

    W tej chwili za stale lacze placi sie mniej wiecej tyle co na zachodzie.
    Nim nie zdjeto koncesji z dostepu do internetu placilo sie 10x wiecej niz na
    zachodzie.

    > Jeśli prąd będzie przesyłany jako wireless, to będzie to bardzo dobry
    > przykład

    A czy pociagi sa przesylane wireless?
    U mnie w okolicy jest firma kolejowa, ktora wozi wszystkich ze 2-3 razy taniej
    niz PKP.
    Teraz otwiera nowe polaczenia w miejsca tych "niedochodowych" ktore PKP
    zlikwidowalo.

    Moze sie okaze ze jak by prad wolno bylo podlaczac, to cala masa gospodarstw w
    tej chwili nie podlaczonych do pradu (bo ZE nie _oplaca_ sie budowac
    infrastrukutury) jednak by sie udalo zelektryfikowac.