    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZAIKS a publiczne odtwarzanie utworow
    Date: Fri, 5 Sep 2003 16:08:31 +0200

    | Normalnie rozboj w bialy dzien. Radio placi zaiksowi, ja place
    | zaiksowi.... ktos sie powinien w koncu za to wziasc. Stoart jeszcze do
    | mnie nie dotarl (i mam nadzieje, ze dotrze niepredko), jak tak dalej
    | pojdzie to chyba sam bede spiewal klientom :)))

    Ale musisz do tych śpiewanych piosenek jeszcze napisać słowa i muzykę, by
    być lege artis.

    | Wolalbym co miesiac przeznaczac te pieniadze na jakis szczytny cel,
    przynajmniej wiedzialbym mniej wiecej co sie z nimi daje stanie.

    A dofinansowanie sztuki, to nie szczytny cel?

    | Heh...... Polska to dziwny kraj..

    Delikatnie pisząc. Zresztą dla mnie nawet nie jest dziwny ten obowiązek
    płacenia tantiem autorskich, bo faktycznie za coś Ci kompozytorzy muszą żyć,
    co wysokość tego wynagrodzenia. Zastanówmy się, na ile może wzrosnąć dochód
    właściciela sklepu z butami po zainstalowaniu radia? ZAiKS domaga się od
    sklepu 50-100 zł/ miesiąc. Zakładam, że dochód netto po odliczeniu kosztów
    to jakieś 5% obrotu. nie mam pojęcia ile to może być, ale pewnie wiele się
    nie mylę. Czy myślicie, że sprzedaż faktycznie wzrośnie o te 2.000 zł? No i
    drugie 2.000 zł dla STOART. I jeszcze koszt zakupu radia. Kto ustala te
    stawki?