  • Data: 2003-09-06 07:03:48
    Temat: Re: ZAIKS a publiczne odtwarzanie utworow
    Od: "M@rcin" <m...@n...ltk.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> nastukal:

    [...]

    > A dofinansowanie sztuki, to nie szczytny cel?
    gdyby radia nie placily zaiksowi za to samo, to ok.

> [...]
    > obowiązek płacenia tantiem autorskich, bo faktycznie za coś Ci
    > kompozytorzy muszą żyć, co wysokość tego wynagrodzenia. Zastanówmy
    > się, na ile może wzrosnąć dochód właściciela sklepu z butami po
    > zainstalowaniu radia? ZAiKS domaga się od sklepu 50-100 zł/ miesiąc.
    > Zakładam, że dochód netto po odliczeniu kosztów to jakieś 5% obrotu.
    > nie mam pojęcia ile to może być, ale pewnie wiele się nie mylę. Czy
    > myślicie, że sprzedaż faktycznie wzrośnie o te 2.000 zł? No i drugie
    > 2.000 zł dla STOART. I jeszcze koszt zakupu radia. Kto ustala te

    Hehehe, moze wystapie do zaiksu z reklamacja, ze uzywanie radia nie
    spowodowalo wzrostu sprzedazy i bede domagal sie zwrotu skladek wraz z
    odsetkami. Hmmm.... a moze obrot zmalal, bo klient ktory przyszedl do
    sklepu uslyszal np. jakas piosenkarke pop, a jest zagorzalym fanem
    heavy metalu, przez co sie wkurzyl okrutnie i nic nie kupil :)))))) A
    przeciez place skladki, zeby wg. zaiksu podniesc obrot. Moze wtedy
    wystapic o jakies odszkodowanie :)))))))
    Paranoja. Brak mi slow.

    Pozdrawiam
    M@rcin