  • Data: 2009-02-04 00:28:22
    Temat: Re: Wyrok nakazowy - chyba dziwny :)
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gmajg2$c9n$1@news.onet.pl...

    > A jest jakiś przepis, że ma być podana? Należność może być wyliczona
    > (wraz z odsetkami) na dzień złożenia pozwu, a potem już żąda się odsetek
    > od wytoczenia powództwa. I tak pewnie jest, zobacz "Wysokość zobowiązania
    > dłużnika według stanu na dzień... wynosi..." - zapewne na dzień wytoczenia
    > powództwa.

    Nie rozumiem,- to pozew mozna napisac i uzyskac wyrok w post. nakazowym bez
    przytoczenia dowodów uzasadniajacych ten pozew i wysokośc roszczenia,
    wyłącznie na podstawie jakiegos tam, wewnętrznego, nieweryfikowalnego
    wyliczenia powoda??
    A jesli nie, to takimi dowodami powinny byc w tym przypadku własnie
    konkretne faktury z terminami zapłaty.
    A jesli tak, to chyba nalezałoby na podstawie własnych, takze wewnętrznych
    wyliczeń stwierdzic, ze żadania powoda sa nienalezne, a sąd, jesli nie
    potrzebuje dowodów to niech rozstrzyga na podstawie charakteru pisma;-)
    Zapewne taki sprzeciw i tak doprowadzi do normalnego postepowania
    dowodowego, gdzie będzie moza podnieść m.in.fakt przedawnienia roszczeń.

    p47