    From: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy przez bank.
    Date: Tue, 13 Aug 2002 13:37:28 +0200

    "gericotel" <n...@s...com> wrote in message
    news:3d589e73$1@news.home.net.pl...
    > witam,
    > dostelem z banku wypowiedzenie umowy. w tymze banku mam przyznany
    > bebet w jakiejs tam wysokosci.
    > Teraz bank z racji wypowiedzenia chcialby abym mu pieniadze oddal, ale
    > niestety w tym momencie mnie na to nie stac. Czy jezeli bede oddawal
    > ratami ow debet to bedzie wszystko ok, i generalnie prawnie bank nie
    > podejmie jakis krokow wobec mnie ?
    > Jakies podpowiedzi mile widziane.

    Jesli wypowiedzieli ci umowe (w tym wypadku rozumiem o debet
    w rachunku), to przypuszczalnie dlatego ze nie wywiazales sie
    z jakichs zobowiazan (terminowe splaty itp.). Umowa ktora
    podpisales z bankiem (przy otwarciu rachunku, uruchomieniu
    debetu czy linii kredytowej) okresla kiedy maga ci go wypowiedziec
    i jakie sa wtedy twoje zobowiazania. Niestety, zwykle jest tak
    ze w przypadku wypowiedzenia w takim trybie twoje zadluzenie
    staje sie natychmiast wymagalne - tzn. musisz je natychmiast
    splacic, a od niesplaconego zadluzenia bank bedzie naliczal
    odsetki w wysokosci okreslonej umowa z toba (zwykle
    2x ustawowe czyli jakies 40-pare procent rocznie).
    Moja rada jest taka, ze jesli masz klopoty finansowe,
    ale chcesz splacac w ratach, to idz porozmawiaj z bankiem
    i uzgodnij harmonogram splat. Jest duza szansa ze sie zgodza,
    a moze oszczedzic ci to duzo kosztow i nerwow (w tym np. komornika)

    pozdrawiam,
    MZ