    From: "Wirtualna" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypłata odzkodowania netto
    Date: Wed, 16 Nov 2005 09:46:00 +0100

    "Robert J." <r...@w...pl> wrote in message
    news:dldbsp$iv1$1@opal.futuro.pl...

    > Porównałem, wartość w dniu ubezp. jest równa wartości rynkowej. Ale
    niestety
    > dzwoniłem już do Warty i uprzejmy pan powiedział, że tak jest napisane w
    OWU
    > AC (o wypłacie netto). Pytanie tylko czy ten zapis jest zgodny z prawem?

    poważnie? w któym miejscu OWU tak mówi?
    http://www.warta.pl/img/wiadomosci/nimg/produkty1361
    92.pdf

    § 19
    1. W przypadku dokonania naprawy pojazdu w warsztacie będącym płatnikiem
    podatku VAT, TUiR WARTA S.A. uzupełni
    kwotę odszkodowania wynikającą z wyceny kosztów naprawy - maksymalnie o
    wysokość kwoty podatku VAT wyliczonego
    od ustalonej przez TUiR WARTA S.A. kwoty wyceny kosztów naprawy, pod
    warunkiem:
    1) udokumentowania przez Ubezpieczonego - oryginalnymi fakturami VAT - faktu
    dokonania naprawy w warsztacie będącym
    płatnikiem podatku VAT oraz poniesienia kosztów naprawy wyższych niż
    ustalona przez TUiR WARTA S.A. kwota
    wyceny kosztów naprawy,
    2) stwierdzenia przez TUiR WARTA S.A. zgodności dokonanej naprawy z zakresem
    uszkodzeń uznanych przez TUiR
    WARTA S.A.,
    3) w uzasadnionych przypadkach przedstawienia naprawionego pojazdu do
    dokonania oględzin przez TUiR WARTA S.A.
    2. Odszkodowanie z tytułu szkody częściowej nie może być wyższe od wysokości
    szkody ustalonej zgodnie z
    postanowieniami OWU - odpowiednio dla każdego z wariantów oraz wyższe niż
    kwota wynikająca z postanowień § 21.
    3. W uzgodnieniu z Ubezpieczonym TUiR WARTA S.A. może dokonać rozliczenia
    szkody częściowej w pojeździe na
    zasadach likwidacji przewidzianych dla szkody całkowitej.
    4. W przypadku częściowego zniszczenia wyposażenia dodatkowego, objętego
    ochroną ubezpieczeniową, wysokość szkody
    ustala się wg wyceny w oparciu o przeciętne rynkowe koszty naprawy bez VAT.
    Po udokumentowaniu naprawy imiennymi
    fakturami TUiR WARTA S.A. dokona dopłaty - nie więcej jednak niż do wartości
    wyposażenia dodatkowego przyjętego do
    ubezpieczenia.
    5. W przypadku, gdy szkoda w pojeździe przekracza kwotę 2000 zł Ubezpieczony
    ma obowiązek wykonania dodatkowego
    badania technicznego po dokonanej naprawie i poinformowania w formie
    pisemnej TUiR WARTA S.A. o dacie jego
    przeprowadzenia.

    pozdrawiam
    Tomasz