  • Data: 2008-10-13 19:19:23
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania bez VATu ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gcuqqt$gn9$1@news.onet.pl...

    > Generalnie powinieneś otrzymać cenę z VATem. Bez względu na to, czy
    > remont chcesz przeprowadzić, czy nie. Masz otrzymać środki niezbędne do
    > przywrócenia stanu poprzedniego, a czy Ty remont wykonasz, czy to
    > przepijesz, to już Twoja sprawa. VAT też Ci się należy.

    Ja się już od dawna zastanawiałem, skąd im się ten VAT bierze. W
    odniesieniu do firm, które są płatnikami VAT-u, którym wypłacają
    odszkodowania ma to sens, bo przecież firma zlecając naprawę pojazdu
    dostaje fakturę, na podstawie której odlicza sobie VAT. Ale w odniesieniu
    do osoby fizyczne nie będącej płatnikiem VAT-u, to moim zdaniem żadnych
    sensownych podstaw nie ma.