eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek na A7Re: Wypadek na A7
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net
    !news.neodome.net!feeder2.feed.ams11.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer02.ams4!p
    eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlne
    d.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweakne
    ws.nl!fx12.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Wypadek na A7
    References: <1ia3cd0g50t6$.15mwgm3gzc7jl$.dlg@40tude.net>
    <vfebhu$imj$1@news.chmurka.net>
    <1il4464amvtww.12tl7ykqfzwt9$.dlg@40tude.net>
    <vffhrh$9mu$1@news.chmurka.net> <q6%SO.231083$jP5.11777@fx05.ams1>
    <vfivfa$h3q$1@news.chmurka.net> <c4ATO.231818$jP5.33784@fx05.ams1>
    <vfn6le$67u$5@news.chmurka.net> <JkITO.89754$l6I9.39684@fx13.ams1>
    <wdjma9bemieu$.1demxrio3zsy9.dlg@40tude.net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 45
    Message-ID: <NiUTO.125027$CStb.99228@fx12.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Oct 2024 22:33:17 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Mon, 28 Oct 2024 22:33:17 GMT
    X-Received-Bytes: 3423
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:859176
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-10-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Mon, 28 Oct 2024 08:56:09 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> Specjalista z okolic Wyborczej atakuje.
    >> https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,314
    19446,karambol-na-s7-ekspert-przeanalizowal-wypadek-
    to-bylo-jak.html
    >> "Komentarz specjalisty: - Energia kinetyczna zestawu o ciężarze 33,6
    >> tony, który jechał z prędkością 89 km na godz., wynosi 10 267 963
    >> niutonometry - przekazał Wojciech Pasieczny. Dla porównania przekazał
    >
    > dżul ... w zasadzie niutonometr, ale należy pisać dżul :-)
    >
    >> również, że "nabój wystrzelony z polskiego pistoletu Wist ma energię
    >> wylotową 517 niutonometrów". Dodał także, że "jeżeli kierowca tira nie
    >> hamował i jechał z prędkością 89 km na godz., a te samochody poruszały
    >> się z prędkością rzędu 5 km na godz., to w chwili uderzenia na pierwszy
    >> samochód mazdę 6 działały przeciążenia 300 g". Co istotne, "człowiek nie
    >> odnosi szwanku przy przeciążeniach rzędu 5 g". - Maksymalne
    >
    > IMO - na krótko to i 10g zniesie, a raczej znacznie więcej, bo w
    > wypadkach 10 to mało.
    >
    > Kubica jak przydzwonił w barierę ... kamera troche kłamie ...
    >
    >> przeciążenie, jakie oddziaływało na tę mazdę 6, po tym jak ona uderzyła
    >> w auto z przodu i była gnieciona, to 640 g. To było jak potężna bomba -
    >> dodał specjalista."
    >>
    >> Wgniótł ich aż na 5cm?
    >
    > Nie wiem co on tam wyliczył, ale nalezy sie spodziewać, ze po
    > wjechaniu w pierwszy samochod, ten sie blyskawicznie rozpędzi do tych
    > ~89km/h. Ale przy tym jego bagażnik i przód cięzarówki robią za strefę
    > zgniotu i zmniejszają przyspieszenia.

    Mnie to najbardziej to 650g fascynuje. Ciężarówka wjeżdża w pierwszy
    samochód. Powiedzmy, że nie wytraca na nim prędkości. Dochodzi do punktu
    gdzie go kompresuje i dalej już rozpędza. To w najbardziej
    pesymistycznym scenariuszu, bo najpewniej rozpędzać zacznie już
    wcześniej. No i wtedy mamy te 5cm żeby od zera wyhamować lub rozpędzić
    do 90km/h (co znowu jest wartością zawyżoną). Fotele się nie nie ugną na
    więcej? Ciało ma też swoją elastyczność. Jakoś nie widzę tych 650g w
    najbardziej pesymistycznym scenariuszu. No i samo 650g to chyba nie
    wystarczy. Musi być wystarczające przemieszczenie.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1