    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Date: Sat, 6 Jun 2009 18:20:07 +0200
    <h040nm$9dv$1@news.onet.pl> <h054h3$e5r$1@news.onet.pl>
    <k...@c...fuw.edu.pl> <h06orn$9e0$1@news.onet.pl>
    <h06ptb$f9r$1@inews.gazeta.pl> <h06qcj$dcd$1@news.onet.pl>
    <h06qpc$dbj$3@news.onet.pl> <h06s16$h7k$1@news.onet.pl>
    <h06s6f$h68$2@news.onet.pl> <h06tdj$kg8$1@news.onet.pl>
    <h07pu1$6ag$2@news.onet.pl> <h081eq$t59$1@news.onet.pl>
    <h081ra$tvt$1@news.onet.pl> <h083to$51r$1@news.onet.pl>
    <h0847a$5t3$1@news.onet.pl> <h084qr$7pv$1@news.onet.pl>
    <h08n2m$dfp$1@inews.gazeta.pl> <h08p3v$4m3$1@news.onet.pl>
    <h08r1k$ij$1@inews.gazeta.pl> <h08v8k$khd$1@news.onet.pl>
    <4a282539$1@news.home.net.pl> <h099ss$lcn$1@news.onet.pl>
    <4a2838b6$1@news.home.net.pl> <h09ep4$4th$1@news.onet.pl>
    <h09led$qr$1@inews.gazeta.pl> <h0bvvu$d00$1@news.onet.pl>
    <h0e3oc$k1c$1@inews.gazeta.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > pogadaj z kolekcjonaremi czy bez róznicy.

    Kolekcjonerzy raczej nie pożyczają innym cennych egzemplarzy :)

    > To nie wynajmuj, albo nie pożyczaj.

    To nie jest przecież żaden argument.
    Zresztą można nie wynajmować i nie pożyczać, a w podobny sposób stracić
    swoją własność (np. dzicy lokatorzy wprowadzający się do niezamieszkałej
    nieruchomości - też nie można kazać im się wynieść, bez pieprzenia się w
    policję, sądy, eksmisję ciągnące się miesiącami, jeśli nie latami).

    > Bo samosądy poszły w odstawkę pare wieków temu.
    > No chyba, że ty w jakieś dżungli mieszkasz

    Samosądem byłoby, gdyby nastukał komuś po zębach. Czyli sam wymierzył karę,
    zresztą nieadekwatną do czynu. Natomiast mi chodzi jedynie o możliwość
    normalnego odzyskania swojej własności, bez konieczności angażowania w to
    organów porządkowych. Tak jak bank bez pytania się klienta o zgodę sam
    zdejmuje mu z rachunku ratę za kredyt, tak właściciel lokalu powinien mieć
    prawo użytkowania swojej własności w sytuacji, gdy umowa najmu się
    skończyła, a lokator nie ma ochoty się wyprowadzić. Toż to wynika z czystej
    logiki. Rozumiałbym konieczność zaangażowania policji jedynie w takim
    sensie, że w razie problemów z lokatorem, dzwonię na komendę, wyjaśniam
    problem, przyjeżdżają panowie i dają delikwentowi godzinę-dzień-tydzień na
    spakowanie rzeczy i wyprowadzkę. Podobnie jak zgarniają człowieka, który
    np. nie chce opuścić sklepu czy restauracji po ich zamknięciu.
    Dlatego wyjątkowym kretynizmem jest fakt, że wynajmując komuś mieszkanie
    (moją własność, za którą wybuliłem ciężko zarobione pieniądze) mogę je
    najzwyczajniej w świecie stracić na zawsze, bo takie mamy durne prawo
    chroniące nie własność tylko posiadanie (w każdym razie tak to wynika z
    tego, co piszecie). Nie jest to chyba normalne.