eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWynajęcie mieszkania nalezacego do osoby bedacej podopiecznym przez opiekuna. › Re: Wynajęcie mieszkania nalezacego do osoby bedacej podopiecznym przez opiekuna.
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajęcie mieszkania nalezacego do osoby bedacej podopiecznym przez
    opiekuna.
    Date: Tue, 19 Jun 2012 12:02:54 -0500

    Ajgor wrote:
    > Witam.
    > Przedstawie sytuacje.
    > Tesciowa od kilku lat mieszka ze mna i z zoną. Jest powaznie chora. Cukrzyca
    > i otepienie starcze. Jest calkowicie niesamodzielna i wymaga stalej opieki.
    > Jest sądownie ubezwlasnowolniona, a zona jest jej opiekunem prawnym. Mamy
    > tez kuratora.
    > Tesciowa jest wlascicielką prywatnego mieszkania bezczynszowego (a wlasciwie
    > okolo 30% kamienicy, w ktorej to mieszkanie sie znajduje - oprocz niej
    > mieszkaja tam jeszcze dwie rodziny).
> [...]

    tu jest kilka watkow od siebie niezaleznych.

    pierwsze. mieszkanie jest teciowej, wiec zwrot "my wezmiemy kredyt i
    bedziemy remontowac cudze mieszkanie" az sie prosi o urzad skarbowy.

    w tym samym kontekscie jesli z tego mieszkania chcecie miec jakikolwiek
    przychod, to jest to przychod tesciowej i to by w jej zeznaniu
    podatkowym wykazac, tylko jak teraz chcecie rozwiazac problem, ze z jej
    pieniedzy bedziecie splacac swoj kredyt.

    kolejny watek to sama umowa najmu. jak najbardziej jako opiekun mozecie
    wynajac to mieszkanie komus, ale tak jak wyzej zyski beda tesciowej, co
    pewnie wam odpowiada.

    Proponowalbym dwie wizyty.
    Pierwsza u prawnika, ktory wam wyjasni co mozecie zrobic
    druga u doradcy podatkowego, ktory pomoglby wam wyjasnic sprawy czyje sa
    dochody i czyj podatek

    Generalnie nie widze przeszkod w wynajeciu bo to dodatkowy dochod,
    natomiast pytanie pozostaje jak rozwiazac problem przeplywu gotowki na
    remont. Formalnie powinnna to byc kasa tesciowej
    Ale tu zapewne tez sa furtki.