  • Date: Tue, 10 Oct 2006 15:20:59 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymeldowanie.

    Joanna wrote:
    > Witam Szanownych Grupowiczow.
    > Wlasnie otrzymalam zawiadomienie o wszczeciu postepowania
    > administracyjnego, ktore ma na celu wymeldowanie mnie z adresu, gdzie mam
    > zameldowanie na pobyt staly od 03.12.1996r na wniosek mojej babki.
    > Mieszkanie jest wlasnosciowe.

    Forma własności nie jest istotna. Istotne jest, czy tam mieszkasz. Jeśli
    nie - cóż, jak urzędnicy będą akurat w złym nastroju, to mogą złożyć
    jeszcze do grodzkiego wniosek o ukaranie - popełniasz wykroczenie.

    > Ojciec nie chce mnie zameldowac (chyba nie ma takiego obowiazku), gdzie

    Oczywiście, że ma.

    > faktycznie mieszkam od urodzenia. Mam zglosic sie do Urzedu Miasta celem
    > wyjasnienia.
    > I tu pojawia sie moje pytanie: co mam zrobic? Przeciez nie moge byc bez
    > zameldowania stalego.

    Dlaczego? To nie średniowiecze, gdzie za włóczęgostwo zamykano w celi ;)

    > Zeby bylo ciekawiej, 25/X/2006r. mam odebrac nowy dow.
    > osob. z tymze zameldowaniem! Jak to wyglada od strony prawnej? Czy moga
    > wymusic na moim ojcu zameldowanie mnie na stale w jego mieszkaniu bez jego
    > zgody?

    Mogą. Jako właściciel mieszkania odpowiada za aktualność danych
    meldunkowych i jeśli nie zamelduje osoby mieszkającej na stałe -
    popełnia wykroczenie.

    Polecam lekturę ustawy o ewidencji ludności o dowodach osobistych. Oraz
    kodeksu wykroczeń.

    Potem zapoznaj z nimi szurniętego/kombinującego tatusia.