  • Data: 2002-11-06 19:50:35
    Temat: Re: Wykupywanie mieszkan spoldzielczych
    Od: "dudu" <d...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > dostalam taki list:
    > W odpowiedzi na Pani pismo SM ..... informuje, że przekształcenie
    mieszkania
    > spółdzielczego lokatorskiego na spółdzielcze własnościowe nie jest obecnie
    > możliwe. projekty zmian do ustawy obowiązującej od 24 kwietnia 2001r. będą
    > przedłożone Sejmowi RP i zakładają one możliwość powrotu do przekształceń
    > mieszkań spółdzielczych lokatorskich na własnościowe.
    > pozdrofka
    > flowerka

    Obowiazujaca obecnie Ustawa o spoldzielniach mieszkaniowych nie przewiduje
    mozliwosci uzyskania spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu. Mozesz:
    1. Zlozyc wniosek o ustanowienie odrebnej wlasnosci lokalu. Jezeli
    spoldzielnia nie ma uregulowanych spraw wlasnosci gruntow to bedziesz mogla
    wykupic swoje mieszkanie na wlasnosc dopiero po uregulowaniu tych spraw
    przez spoldzielnie. To moze potrwac nawet kilka lat.
    2. Poczekac na uchwalenie przez sejm nowej ustawy, ktora ma podobno powrocic
    do mozliwosci ustanawiania spoldzielczych wlasnosciowych praw do lokalu.

    Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi.
    Pozdr
    dudu