  • Data: 2002-11-06 13:44:05
    Temat: Re: Wykupywanie mieszkan spoldzielczych
    Od: "Daniel_I" <danielei@/tnij/poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Flowera" <b...@p...com> wrote in message news:aqb4ti$rmu$1@news.tpi.pl...

    > A jak jest miedzy tym roznica? bo za bardzo nie rozumiem myslalam ze jest
    > to jednoznaczne jesli mam mieszkanie spoldzielcze i chce je po prostu
    > wykupic od spoldzielni
    > na moja wlasnosc

    Są trzy "poziomy" własności w przypadku mieszkania spółdzielczego:
    1. mieszkanie lokatorskie (wynajmujesz mieszkanie od spółdzielni),
    2. lokatorskie mieszkanie własnościowe (z wpisem do księgi
    wieczystej - jest to *w praktyce* niemalże pełne prawo własności,
    aczkolwiek z pewnymi ograniczeniami),
    3. odrębna własność - to jest już normalne prawo własności ze
    wszystkimi tego konsekwencjami.

    Najpopularniejsze jest 2. - w przypadku starszych spółdzielni 3.
    (popularne ostatnio "uwłaszczenie" spółdzielców) jest często
    niewykonalne, bo spółdzielnia nie jest włascicielem gruntów, na
    których stoją jej budynki, a nie ma funduszy na ich wykup.

    Proponuję zapoznać się ze statutem spółdzielni - powinien precyzować,
    jakie warunki formalne należy spełnić, aby przejść 1. -> 2. lub
    1. -> 3. (o ile jest taka możliwość) oraz jakie są różnice pomiędzy
    poszczególnymi stanami.

    > Mam nadzieje ze wszystkie bo wieje z nich strasznie a u mnie w pokoju
    > mimo drzwi zamknietych jest ... przeciag

    Zgłoś to w spółdzielni - to jest usterka, którą (teoretycznie :->)
    powinni usunąć. Pewnie zaproponują Ci wymianę okien i zapiszą Cię
    w kolejce do wymiany, a jeśli zaproponujesz, że wymienisz sobie sama,
    to po wszystkim przyjedzie tylko komisja, która dokona odbioru prac
    i zwrócą Ci koszty (tzn. chodzi o koszty wg. ich wyceny, mającej
    mało wspólnego z realiami, ale lepszy rydz niż nic :->).

    Pozdrawiam,

    D.