  • Data: 2004-10-03 10:33:57
    Temat: Re: Wykorzystanie tresci z Usenet
    Od: "pitus55" <pitus55(WYWAL_TO)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:cjm5o6$rus$1@news.onet.pl...
    > Dnia 2004-10-02 11:56, Bungo rzecze:
    >
    > Nie wiem dlaczego dajesz słowo "wypowiedź" w cydzysłowie.
    > To SĄ wypowiedzi a nie utwory i dlatego też nie podlegają prawu
    > autorskiemu. To jest oczywiste i jasne jak słońce w nowiu :)

    Wypowiedz może być utworem. Ustawa o prawie autorskim mówi: Przedmiotem
    prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym
    charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości,
    przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór)

    Każdy przejaw, w jakiejkolwiek postaci, czyli wypowiedz na usenet tu chyba
    pasują. Dalej ma być działalność twórcza o indywidualnym charakterze. Jeśli
    wypowiedz spełnia te dwa warunki to jest utworem w rozumieniu ustawy. Nie
    ma reguły, że chroniony jest tylko fragment wiersza lub innego utworu
    umieszczony w wypowiedzi. Cała wypowiedz jeśli ma charakter twórczy i
    indywidualny może być chroniona niezależnie od tego czy wstawiono do niej
    inny utwór.

    Po za tym fragment innego utworu umieszczony w wypowiedzi jest osobno
    chroniony prawem autorskim niezależnie od wypowiedzi.

    --
    pzdr pitus55