    From: "A.S." <T...@z...adres.poczty.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wojsko - prosze o rade.
    Date: Mon, 12 Sep 2005 01:10:50 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@80.48.255.165
    <1...@4...net> <dfvk90$hnu$1@news.onet.pl>
    <dg16v6$rru$1@nemesis.news.tpi.pl> <dg1v3q$1ka$1@news.onet.pl>
    <dg2a3d$h9h$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Witam..

> [...]
    > okolicach pazdziernika 2007 roku zaczynaja sie problemy (tyle
    > rozumiem z tej ustawy), bo studia mnie juz chronic nie beda. Jednak
    > nie jest to dla mnie bardzo istotne bo do tego czasu powinienem
    > ukonczyc te studia na PW z ktorych teoretycznie wylecialem bo sie nie
    > obronilem w terminie. Teraz to co jest w moim przypadku sednem
    > problemu:
    >
    > Czy jesli, 15 pazdziernika 2005 roku zaniose do WKU zaswiadczenie, ze
    > wlasnie rozpoczalem studia to czy przysluguje mi odroczenie
    > na najblizszy rok szkolny czyli 2005/2006?
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    NIE...
    Mialem identycznie.. nie wiedzialem o tym, u mnie byl taki manewr ze
    najpierw pogadalem telefonicznie czego chca ode mnieze niby mnie nie ma w
    miescie itp. pare dni zawsze to cos.. po czym zapisalem sie na studia w
    uczelni ktora jest po drugiej stronie ulicy 20 m od WKU (mialem gorzej bo to
    byl luty a WKU dostalo papier ze mnie skreslili z listy wiec wybor byl mono
    ograniczony) - wplacilem wpisowe - wzialem papier ze jestem studentem i do
    WKU .. i tam ZONK... w ustawie pisze o tych 27 latach - jak dasz taki papier
    to w zaden sposob nie wyjdzie im ze studia koncza sie wtedy kiedy powinny
    sie konczyc i po prostu w zwiazku z tym zapisem ustawowym taki papier nie
    jest podstawa do odroczenia.. i tyle - jak pisalem to bylo jakies 4 albo 5
    lat temu ale z tego co wiem to nic sie nie zmienilo. Wiec zaproponowano mi
    bilet... ale sciemnilem ze odwolanie itp. gadalem z jakims majorem ale to
    wszystko do sk...syny i oczywiscie nic nie zalatwilem oprocz tego co ty
    czyli tez jakos tak odroczyli ze 2 tygodnie na to niby odwolanie.. Ale na
    szczescie kobiety ktore tam pracowaly jak zobaczyly jak sie wije to zadaly
    pytanie pomocnicze - o zone i dziecko - tu juz bylem w domu bo mialem i
    jedno i drugie ;-) - znaczaco powiedzialy ze "zona OCZYWISCIE nie pracuje" i
    ze nie ma kto utrzymywac rodziny i przedstawilem im kwity (akt slubu i
    urodzenia dziecka), a jak pisalem wczesniej musieliby placic mi jakas kase
    na rodzine to im sie nie oplacalo bo ta kasa byla w wysokosci pensji
    jakiegos tam kaprala nadterminowego czy cos takiego - tu nie pamietam bo o
    tym powiedzialy mi panie jednym zdaniem, po czym na "do widzenia"
    zasugerowaly zebym jak kiedys ob nich cos dostane profilaktycznie sie nie
    pojawial i nie dzwonil ;-) co skrupulatnie do konca 2004 roku czyniem bo to
    byl rok w ktorym skonczylem 28 lat ;-)..

    > A dokladniej czy sa jakies przepisy, ktore mowia, ze takowe mi NIE
    > przysluguje bo: jestem za stary, planowane zakonczenie nowych studiow
    > wypada po 28 roku zycia, zmienilem uczelnie albo jeszcze cos
    > podobnego?

    Patrz wyzej - to interpetacja tego samego paragrafu..

    > Teraz wracajac do Twojego przypadku - ktory byl widac w miare podobny
    > - dlaczego w WKU powiedzieli Ci bys schowal taki papier - straszyli
    > czy faktycznie jakies przepisy mowia, ze byl on juz wtedy
    > bezuzyteczny - jakie to przepisy?
    Byl bezuzyteczny - patrz wyzej...
    Oczywiscie od powolania mozesz sie odwolywac ale to nie przerywa biegu
    sprawy i bilet i tak dostajesz

    > Jutro od 10:00 zaczynam objazd uczelni i zapisuje sie na pierwsze
    > mozliwe studia, dlatego jesli to mozliwe to prosze o szybka odpowiedz.
    to sprobuj znalezc taka szkole prywatna inzynierska gdzie zalicza ci np.
    jeden rok z PW i przyjma od razu na 2gi to sie zalapiesz
    ale jak zaczynasz objazd o 10 to moze o 8 wpadnij do swojego dziekanatu a o
    9tej do dziekana ;-)

    > Z gory dziekuje.
    Prosze bardzo
    Pozdr