  • Data: 2005-09-11 21:46:13
    Temat: Re: Wojsko - prosze o rade.
    Od: Andrzej Gradziel <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl> napisal(a):

    > To chyba go w błąd wprowadzili - może się mylę, ale w ustawie
    > nie widziałem nic na ten temat - znaczy, że koniec studiów IMHO nie
    > musi być przed ukończeniem 28 roku życia. Jeśli tak mu w WKU powiedzieli
    > to ja z chęcią chciałbym poznać podstawę prawną tego stwierdzenia
    > (może coś przeoczyłem). Zresztą logicznie myśląc - jakie miałoby to
    > znaczenie - przecież art. 46 punkt 3 ustawy o obronie RP mówi o tym,
    > że w wieku 28 lat przenoszą do rezerwy - bez względu na to czy jesteś
    > studentem i którego roku (nie ma o tym żadnej wzmianki, więc oznacza
> [...]

    Nie zdazy sie przeniesc, wczesniej bilecik przyjdzie.

    Art. 39. 1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się poborowemu
    na jego wniosek ze względu na:
    4) pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na czas
    pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym roku
    kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok życia,

    Jak widac, koniec studiow moze byc po 28 roku zycia, tylko wczesniej
    trzeba pobiegac po poligonie ;)

    --
    Andrzej Grądziel
    gg: 1557202