  • Data: 2011-01-21 10:31:00
    Temat: Re: Wlasciciel moze rozwiercic zamki u najemcy...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Jan 2011, Roman Rumpel wrote:

    > ooo, to jakaś nowa teoria.

    Kodeks Cywilny pochodzi gdzieś ze środka lat 60 zeszłego wieku ;)

    > Bzdura.

    A przepis przeczytałeś?

    > Z chwilą wpuszczenia do lokalu i przekazania lokalu najemcy doszło do
    > przeniesienia posiadania.

    Ale posiadań może być *kilka naraz*.
    W szczególności jedna forma posiadania nie wyklucza innej.
    Można sobie zestawić taką konstrukcję, że prawo do sprzedaży ma
    właściciel, prawo do zarobku ma dzierżawca a prawo do używania
    ma najemca.
    Mamy jednocześnie *trzy* posiadania, różne, każde z nich jest
    chronione!

    > Teraz posiadaczem jest najemca. NIe jest samoistnym
    > tylko zależnym, ale jest posiadaczem.

    Dobrze gadasz, więc czemu wyżej piszesz inaczej?
    (jedno posiadanie nie wyklucza drugiego)

    > Właściciel w tym momencie nie jest posiadaczem

    Jak to wyżej napisałeś? ;)

    Powiedz mi - co robi słowo "zarówno" oraz określenie "jak i ten"
    w przepisie 336 KC?

    > jest tylko (i aż) właścicielem.

    Nadal *MA* "władztwo nad przedmiotem".
    Akurat nie jest to władztwo dotyczące używania (bo to ma najemca),
    ale ma inne - możliwość skutecznej sprzedaży.
    I to *jest posiadanie*!

    > Dlkatego skleciłem te parę słów, zeby Twoja wypowiedź
    > nieskomentowana w guglu nie pozostała.

    I ja też ;)

    Z ratio legis wynika, że jakby "posiadanie" określało jedną jedyną
    formę posiadania, to nie byłyby potrzebne inne określenia uszczegó-
    łowiające, a one istnieją.

    pzdr, Gotfryd