  • Data: 2011-01-21 09:52:54
    Temat: Re: Wlasciciel moze rozwiercic zamki u najemcy...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Jan 2011, Roman Rumpel wrote:

    > ???

    Pytanie było do Michała, nie do mnie.

    > Niekoniecznie zawsze, zazwyczaj nie jest to potrzebne. Posiadanie jest stanem
    > faktycznym.

    Owszem.
    Ale dotyczy zarówno "fizycznego" jak i "prawnego" rozporządzania rzeczą.
    A nie tylko "fizycznego".
    Jeśli ja mogę *faktycznie* sprzedać jakąś rzecz, mimo, że jej *nie mam*,
    to jak najbardziej jestem "posiadaczem" w rozumieniu przepisu.

    > Zwóć uwagę na magiczne słowa "faktycznie włada" poniżej:

    ...no a ja wnioskowałem o zwrócenie uwagi na słowo "zarówno".
    Chcesz je wykreślić z przepisu czy jak? ;)

    _117.html

    > Oczywiście, ze może.

    I ta możliwość (rozporządzenia własnością) stanowi właśnie o posiadaniu.
    *JEDNEJ Z FORM* posiadania - która być może w konkretnym stanie
    przedmiotu ma się nijak do innej formy - czyli "rozporządzania
    obecnością fizyczną".

    > Wówczas dojdzie do przeniesienia własności, ale nie
    > dojdzie do przeniesienia posiadania.

    Ależ dojdzie.
    Co ja poradzę na to, że posiadanie *również* określone jest
    dla stanu "jak właściciel"?
    Co by miało robić w przepisie słowo "zarówno", jeśliby NIE
    miało dotyczyć możliwości istnienie co najmniej dwu RÓŻNYCH
    stanów posiadania naraz?
    Obie relacje do przedmiotu (możliwość sprzedaży oraz "trzymanie
    w ręku") oznaczają "posiadanie" - niezależnie od siebie!
    "Posiadanie == możliwość rozporządzania", i nie zawęża tego określenia
    do formy rozporządzania.

    pzdr, Gotfryd