  • Data: 2009-09-18 21:48:44
    Temat: Re: Więcej szpiegowania Internautów
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "tg" napisał:
    > ok, podaj jedna sprawe o ktorej (poza haslem) musi wiedziec user
    > np. truecrypta lub dowolnego innego programu szyfrujacego (oczywiscie
    > ma byc ona krytyczna z punktu widzenia bezpieczenstwa, czyli cokolwiek
    > w kontekscie kilku ostatnich postow)

    nie będę się wypowiadał o trycrypcie bo nie znam jego metody szyfrowania ale
    dam ci jeden prosty przykład:
    szyfrujesz metodą XOR dowolnie długim kluczem/hasłem, jeśli niechcący
    zaszyfrujesz ciąg identycznych znaków, bez problemu z tego da się odczytać
    klucz/hasło, następnie jeśli ktoś zdobędzie tą samą informację w postaci
    zaszyfrowanej i nie zaszyfrowanej to też ma klucz w ręku!!!:O)

    spece od szyfrowania, czy ktoś kto jest z tym na bierząco mógłby ci takich
    przykładów wymienić setki, a to zaledwie część ataków na klucze, jeśli sobie
    z tego nie zdajesz sprawy to twoje zaszyfrowane dane są mało bezpieczne
    niezależnie od długości użytego klucza!:O)
    pewnie zabezpieczysz sobie gołe baby na kompie przezd żoną, ale na pewno nie
    przed konkretnym szpiegiem/hakerem:O(

    > jak podasz to z miejsca przyznam ze sie mylilem, jak nie podasz...
    > nie pierwszy raz okazesz sie trolem

    i teraz przyznaj się uczciwie kto tu jest trolem?:O)