  • Data: 2009-09-20 20:02:58
    Temat: Re: Więcej szpiegowania Internautów
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "tg" napisał:
    > byla mowa o *szyfrowaniu*, dyskusja sie od poczatku toczy w okolicach
    > AESa a ty mi tu z xorem wyjezdzasz...

    chłopie, puknij no się!!!!
    czy ty chcesz zebym ja ci tłumaczył jakąś zaawansowaną, wieloetapową i
    wielorodzajową metodę szyfrowania na newsach?:O) w dobrych księgarniach
    dostaniesz ich straszczenia w postaci ceglanych kilkukilogramowych ksiąg i
    możesz sobie rozwijać lekturę latami, powodzenia!:O)

    ja ci dałem jeden przykład (tak jak chciałeś) jednej prostej (ale
    skutecznej) metody szyfrowania i jak można ją prosto złamać, przy czym
    złamanie nie wynika z błędu w metodzie, ale wyłącznie z błędów osoby
    szyfrującej, a im metoda szyfrowania jest bardziej złożona to tych błędów
    szyfrant może popełnić więcej!!!!

    > zeby bylo merytorycznie - xor mimo ze czasem byl uzywany do uczynienia
    > danych nieczytelnymi na pierwszy rzut oka, nie jest *szyfrowaniem*

    no terazs naocznie widzę to czego się domyślałem, że nie masz nawet podstaw
    zielonych o szyfrowaniu, bo XOR jest metodą szyfrowania z kluczem, taką samą
    jak każda inna, ktoś już ci niżej podał nawet linka do wikipedii, więc
    czytaj i się dokształcaj!!!:O)
    ale na wikipedii daleko nie pojedziesz, bez kilku ceglanych książek nie da
    rady!:O)