  • Data: 2009-09-20 01:04:21
    Temat: Re: Więcej szpiegowania Internautów
    Od: "tg" <a...@b...cpl> szukaj wiadomości tego autora

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote in message
    news:h9394o$qg4$7@nemesis.news.neostrada.pl...
    > nie będę się wypowiadał o trycrypcie bo nie znam jego metody szyfrowania ale dam ci

    > jeden prosty przykład:
    > szyfrujesz metodą XOR dowolnie długim kluczem/hasłem, jeśli niechcący zaszyfrujesz
    > ciąg identycznych znaków, bez problemu z tego da się odczytać klucz/hasło,
    > następnie jeśli ktoś zdobędzie tą samą informację w postaci zaszyfrowanej i nie
    > zaszyfrowanej to też ma klucz w ręku!!!:O)

    lol
    czyli o kryptografii nie masz zielonego pojecia, dobrze wiedziec

    byla mowa o *szyfrowaniu*, dyskusja sie od poczatku toczy w okolicach
    AESa a ty mi tu z xorem wyjezdzasz...

    zeby bylo merytorycznie - xor mimo ze czasem byl uzywany do uczynienia
    danych nieczytelnymi na pierwszy rzut oka, nie jest *szyfrowaniem*

    > spece od szyfrowania, czy ktoś kto jest z tym na bierząco mógłby ci takich
    > przykładów wymienić setki,

    nie watpie, bylyby tez rownie nie na temat

    > a to zaledwie część ataków na klucze,

    to nie jest atak na klucz bo xor nie jest szyfrowaniem

    > jeśli sobie z tego nie zdajesz sprawy to twoje zaszyfrowane dane są mało bezpieczne

    > niezależnie od długości użytego klucza!:O)

    tyle ze pomijasz drobny szczegol - zaden soft szyfrujacy nie wykorzystuje
    xora, xor nigdy nie byl algorytmem szyfrujacym, wiec wytykanie jego
    'slabosci' nijak ma sie do szyfrowania

    powtarzam - co oprocz hasla musi wiedziec user *szyfrujacy* swoje dane
    dowolnym (zeby ci uproscic i powstrzymac od pokus wyciagania podobnych
    bajek) programem wykorzystujacym *szyfrowanie* np. aesem, serpentem,
    twofishem itd. itp.?

    moim zdaniem NIC, wystarczy ze wybierze dowolny wspolczesny program
    *szyfrujacy* np. truecrypt ktory nie wymaga *zadnej* wiedzy o kryptografii

    dyskusja zaczela sie od mozliwosci lamania aesa w czasie rzeczywistym lub
    do niego zblizonym - krotko:

    na chwile obecna nie tylko nie ma mozliwosci zlamania poprawnie
    zaimplementowanego aesa, ale i nic nie wskazuje na to zeby kiedykolwiek
    (dla 256 bitow & kiedykolwiek = zanim zgasnie slonce) mogla taka mozliwosc
    zaistniec

    teraz wystarczy to powiazac z iloscia danych ktore sa nim zabezpieczone
    i zauwazyc ze nawet logowanie obecnie przesylanych danych (bez
    rozkodowywania) jest nierealne

    z mojej strony eot