    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Wiarygodność biegłych
    Date: Mon, 10 Jul 2023 01:15:29 GMT

    On 2023-07-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Moim zdaniem też. Skończy się na tym, że z poważnych rzeczy to udowodnią
    > mu że miał słuchawki. Bo tego że widział dzieciaka w drzwiach mu nie
    > udowodnią - po pierwsze _mógł_ się schować w martwym polu, po drugie

    Nie musza mu odowadniać, że widział, a że powinien widzieć jesli
    sprawdzał tak jak powinien był sprawdzić.

    > gdyby go widział to bu przecież nie pojechał. W lusterku nic nie widać,
    > kontrolki otwarcia zgasły, popatrzył 1,5 sekundy (ciekawe skad wiedzą i

    1,5s to MZ mało żeby rozsądnie sprawdzić.

    > ile czasu "miał się upewniać") i pojechał. Tak jak każdy motorniczy z
    > każdego przystanku.

    Najpewnie tak, ale jednak 1,5s to mało. Tak to niestety jest, dziecko
    miało pecha i motorniczy miał pecha. Rozsądek i procedury z jednej
    strony, niskie prawdopodobieństwo i rutyna z drugiej. Ja się tak czasem
    łapię na sprawdzaniu martwego pola przy zmianie pasu na autostradzie, bo
    przeciez 2s wczesniej nic za mną po horyzont nie było. Miałem parę
    sytuacji otrzeźwiających typu "bez sensu sprawdzać, a sprawdze ...o
    kurwa". A taki motorniczy normalnie nie ma. Pewnie po tym wypadku
    wszyscy poprawnie sprawdzali przez kolejne 3 miesiące, ale już
    niechybnie im przeszło.

    Mimo wszystko zanim ruszy powinien.

    --
    Marcin