  • Data: 2023-07-09 23:28:49
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.07.2023 o 18:55, Shrek pisze:

    > Śmierć w mojej grupie wiekowej na koronawirusa to też bardzo rzadki
    > problem a mi chcieli świat pozamykać. Więc chyba dołożenie kamery to nie
    > jest jakieś nadmierne oczekiwanie w tym przypadku?
    Tu trafiasz w problem, który poniosłem na samym początku. Jeśli biegły
    stwierdzi, że konstrukcja tramwaju jest taka, ze motorniczy bez
    ponoszenia winy może nim zabić dziecko przede wszystkim należy "uziemić"
    wszystkie takie tramwaje do czasu wdrożenia rozwiązania nei stanowiącego
    zagrożenia. Ponadto należałoby osądzić wszystkich takim tramwajem
    jeździli oraz dopuścili do jeżdżenia. Bo przecież ten tramwaj się nagle
    nie wykrzywił.

    Wydaje mi się, że to biegły, a nie ty masz rację. Dziecko, żeby uderzyć
    głową w ziemię musi wystawać na więcej, niż te 15 cm od płaszczyzny
    drzwi, a to powoduje, że powinno je być widać. Ale o ile moje rysuneczki
    i gdybanie może być argumentem w dyskusji na tym forum, to sąd już jest
    zbyt poważną instytucją. Uważam, że należałoby posłużyć się lalką, albo
    pozorantem i wykonać zdjęcie widoczności z lusterka. Miło by było, jakby
    to było zrobione na miejscu zdarzenia albo przynajmniej na tym zestawie
    tramwajowym.

    --
    (~) Robert Tomasik