  • Data: 2009-06-08 09:03:49
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Cze, 10:47, Piotr <p...@w...pl> wrote:
    > Witam Szanownych Grupowiczów!
    >
    > Nurtuje mnie jedna sprawa. Jak odnosi się prawo w RP w sytuacji, gdy
    > dziecko posiada jedno z rodziców wierzące, a drugie niewierzące?
    >
    > Jakie stanowisko zajmują polskie sądy w tej sprawie ?
    >
    > pozdrawiam
    > Piotr

    Sprawdzasz nie w tym prawie co trzeba.

    Kan. 868 -§ 1 - 2° aby istniała uzasadniona nadzieja, że dziecko
    będzie wychowane po katolicku; jeśli jej zupełnie nie ma, chrzest
    należy odłożyć zgodnie z postanowieniami prawa partykularnego,
    powiadamiając rodziców o przyczynie.

    Wytarczy ze ojciec powie biskupowi ze nie pozwoli zeby dziecko robili
    wode z mozgu. A jesli matka bedzie chciala to wtedy Art. 93. § 1 KO i
    wniesiesz o zniesienie wladzy matki z powodu ze nie moze spelnic Art.
    96. tamze.