  • Data: 2009-06-08 09:10:21
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: Piotr <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Sprawdzasz nie w tym prawie co trzeba.
    >
    > Kan. 868 -§ 1 - 2° aby istniała uzasadniona nadzieja, że dziecko
    > będzie wychowane po katolicku; jeśli jej zupełnie nie ma, chrzest
    > należy odłożyć zgodnie z postanowieniami prawa partykularnego,
    > powiadamiając rodziców o przyczynie.
    >
    > Wytarczy ze ojciec powie biskupowi ze nie pozwoli zeby dziecko robili
    > wode z mozgu. A jesli matka bedzie chciala to wtedy Art. 93. § 1 KO i
    > wniesiesz o zniesienie wladzy matki z powodu ze nie moze spelnic Art.
    > 96. tamze.

    Chrzest odbył się jakiś czas temu. Udało się jedynie odwlec temat w
    czasie. Presja rodziny wierzącej, oni nie przewidują innej możliwości
    (zdecydowana większość osób wierzących). Nie proponowałem rozwiązań
    bardziej siłowych, bo może zakończyć się rozpadem rodziny. I przez
    religijne zatargi ucierpi tylko dziecko. Konstytucję natomiast znają z
    przypadkowych opowiadań i dla nich nic ona nie wnosi. Gdy chodzi o
    dostęp do służby zdrowia, to wiedzą jak z niej korzystać.