  • Data: 2021-12-06 12:51:28
    Temat: Re: Weryfikacja COVID certyfikatu fitness club
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 6 Dec 2021 12:29:32 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > na podstawie czego takie wnioski?

    Na podstawie cytatu, który podałem poniżej wcześniejszego postu. Nawet się
    do niego ustosunkowałeś.

    Tu są omówione świeże badania opublikowane w Lancecie, według których jest
    nawet lepiej niż 50%:

    "Z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii od września 2020 r. do
    września 2021 r. wśród 440 rodzin wynika, że osoby zaszczepione dwoma
    dawkami mogą zakażać swych domowników podobnie jak te, które nie przyjęły w
    ogóle preparatu przeciwko COVID-19. I może do tego dochodzić nawet wtedy,
    gdy zaszczepione osoby nie odczuwają żadnych objawów choroby lub są one
    jedynie łagodne.

    Brytyjscy specjaliści informują o tym na łamach ,,Lancet Infectious
    Diseases". Wyliczyli, że ryzyko przeniesienia zakażenia na domowników przez
    osoby w pełni zaszczepione sięga 38 proc., a spada do 25 proc., gdy
    zamieszkujący razem inni członkowie rodziny również są zaszczepieni dwoma
    dawkami."

    https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C89985
    %2Cbadania-nawet-osoby-w-pelni-zaszczepione-moga-zar
    azac-domownikow

    > Na razie widziałem, tylko szczątkowe wyniki badań,

    Rzucisz jakimiś DOI?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek