    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 7 Feb 2012 11:15:45 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Warunkowa umowa sprzedazy z 1970 r

    On Mon, 6 Feb 2012, goldi wrote:

    > To nie jest odpowiednik umowy przedwstępnej, ale umowa warunkowa
    > sprzedaźy zobowiązująca do przeniesienia własności.

    No to sprzedaży czy "tylko" zobowiązująca? ;)
    Poza przedmiotami oznaczonymi tylko co do gatunku, sprzedaż przenosi
    własność. KC pochodzi z lat '60 zeszłego wieku, tu bym się nie
    spodziewał istotnej zmiany (zmiana wymogu "notarialności" była, ale
    to jednak inna sprawa).
    A umowa zobowiązująca jest dziś *nieformalnie* nazywana "przedwstępną",
    więc sformułowanie robi się sprzeczne.

    Reszty rzecz jasna nie podważam :), bo też wydawało mi się dziwne
    podważanie dobrej wiary u posiadacza, który zajął własność w....
    dobrej wierze.

    pzdr, Gotfryd