    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Warsztat nie chce oddac samochodu
    Date: Tue, 01 Dec 2009 14:07:35 +0100

    Michał pisze:

    > No właśnie o to mi chodziło!

    > Dokładnie - napisałem, że w tej sytuacji IMO auto nie może wyjechać na
    > ulicę - i żeby pokazać Policji kwity ten fakt udowadniające (żeby
    > warsztat np nie naliczył po 100 zł/dzień parkowania lub nie pozwał do
    > Sądu itp). Nikt nie kazał im tego naprawiać. Swoją drogą - jeśli udało
    > im się to naprawić, to muszą być niezłymi mistrzami szpachli.

    To, że ubezpieczyciel wycenił szkodę jako szkodę całkowitą nie
    oznacza, że samochodu nie można naprawić. Oznacza to tylko tyle, że wg
    ubezpieczyciela koszt naprawy będzie wyższy od wartości samochodu, co -
    jak widać - jest jednak wzruszalne. No i nikt nie broni naprawiać
    samochodu wbrew interesowi ekonomicznemu.

    Skoro masz odszkodowanie za szkodę całkowitą (wartość samochodu minus
    wartość wraku), to teraz warsztat powinien Ci wydać wrak (nie zlecałeś
    wszak naprawy). Jeśli wydanie wraku jest niemożliwe (bo to już nie jest
    wrak) i zaakceptowanie kosztów naprawy też nie wchodzi w grę, pozostaje
    tylko wystosować roszczenie do warsztatu o zapłatę wartości wraku.

    Spiszcie umowę sprzedaży, a to naprawione cudo niech sobie warsztat
    sprzedaje kolejnemu klientowi.

    --
    Liwiusz