  • Data: 2021-09-26 22:04:07
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.09.2021 o 20:31, Henryk Hajdan pisze:
    > Dziś w radiu usłyszałem, jak jeden z organizacji pozarządowej, co się
    > tymi uchodźcami zajmują, mówił, że SG wywozi ich na granice, a tam
    > białoruskie SG ostrzelało tych uchodźców strzelając im pod nogi, tak na
    > postrach, nie po to, aby zabić czy postrzelić, ale nastraszyć.
    > W związku z tym uchodźcy czy imigranci zostali w klinczu.

    Pytanie, na ile owa organizacja jest wiarygodna. Większość krajów ma
    podobne prawo użycia broni. O ile strzał ostrzegawczy "ku górze"
    przeważnie nie jest obwarowany jakimiś tam wielkimi obwarowaniami, to
    strzał w kierunku człowieka już tak.

    Przy czym u nas też nie tak dawno dopuszczalne było użycie broni wobec
    osoby nielegalnie przekraczającej granicę. Teraz osoba taka musi
    spełniać dodatkowe warunki. Nie wykluczone, że Białoruskie prawo
    dopuszcza użycie broni. Przy czym podkreślmy, że te osoby są sprawcami
    przestępstwa nielegalnego przekroczenia granicy, więc nie czyńmy z nich
    ofiar. Od samego początku przybyły do Białorusi celem popełnienia
    przestępstwa.

    --
    Robert Tomasik