  • Data: 2021-09-23 02:41:32
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Sep 2021 21:43:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Duże :-)

    Czy my mamy tyle gatunkow alkoholi, aby duzy sklep zrobic?
    Czy to z calego swiata ?
    Teraz mamy mniejsza akcyze ?

    > Nie mam zielonego pojęcia. Tematu nie śledziłem.

    > NBie nwiem. NIe śledziłem. Koledzy ze Słowacji później opowiadali, jak
    > ich pytałem, czemu nagle po piwo do nas jezdżą, albo proszą, bym im
    > kilka zgrzewek przywiózł.

    Z danych NBP

    data euro skk eur/skk
    2007-09-13 3,7756 0,1123 33.62
    2008-03-13 3,5445 0,1095 32.36
    2008-06-13 3,3915 0,1119 30.31

    a 8 lipca zatwierdzono decyzje o euro z kursem 30.1260

    i IMO - nie powinien sie ten kurs juz zmienic, chociaz
    2008-08-13 3,2690 0,1077 30.35
    2008-10-15 3,5304 0,1153 30.62
    2008-12-15 3,9804 0,1319 30.18

    wiec jakies drobne wahania jeszcze byly, ale moze to tylko w NBP..

    Ale to w kwestii zarobkow - stosunek do polskich cen to inna bajka.

    > Nie mam zielonego pojęcia.

    Powiedzmy ze piwo kosztuje ok 2.50 zl, czyli okolo 22.8 skk, ale
    w sklepie bedzie okragla cena 22.90 czy 24.90 :-)
    z pierwszej wychodzi 0.76, ale sklep zrobi z tego 0.79,
    lub skorzysta z okazji i nawet 0.89, bo ludzie nieprzyzwyczajeni :-)

    A 0.89 w 2009 to juz 3.80-4.00pln, wiec jedziemu do Polski na zakupy
    :-)

    > Oooo! To nie wiedziałem. Wiesz, ja tu przy granicy bywam :-)

    To sie czyta, a nie zwiedza :-)

    wacja-swiatowa-jedynka/0msh17s

    zenosi-pracownikow-na-slowacje-10306/

    > Zaskoczyłeś mnie. To drugi koniec Słwoacji dla mnie. Tam sporadycznie
    > bywam :-)

    Zylina to akurat przy polskiej granicy, ale dla Ciebie to faktycznie
    za siedmioma gorami :-)

    Tylko prawde mowiac to wydawalo mi sie, ze byla wspolna fabryka
    PSA i Toyoty ... a google mowi, ze to w Czechach zbudowali.

    J.