  • Data: 2021-09-23 03:02:30
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Sep 2021 17:53:23 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie znam szczegółów i tu już mogę się jedynie domyślać. Po prostu
    > przejrzałem polskie prawo, ale sadzę, ze w Niemczech będzie podobnie.
    >
    > Trzeba zacząć od tego, że choć wizy Schengen są jednolite, to nie możesz
    > sobie wniosku składać w dowolnym kraju. Jeśli przykładowo Afgańczyk chce
    > do Niemiec, to wniosek o wizę musi złożyć w niemieckim konsulacie -
    > powiedzmy na Białorusi.

    A potem juz moze sobie pojechac gdziekolwiek :-)

    Ale w czym problem - chca Niemcy imigrantow, to im wizy w konsulacie
    wystawia, takie normalne, szengenskie :-)

    > Po uzyskaniu Wizy musi stawić się na polskie przejście,

    A widzisz -wcale nie niemieckie :-)

    > odprawić się i tu ewentualnie złożyć wniosek o uznanie za
    > uchodźcę w Polsce, albo też jechać do Niemiec i tam złożyć wniosek.
    >
    > Do wniosku trzeba dołączyć:
    > Dokument potwierdzający cel podróży

    W jakim sensie? Paryz chcialem zwiedzic.
    I Hamburg na przyklad :-)

    > Dokument potwierdzający posiadanie odpowiednich środków finansowych na
    > pokrycie kosztów utrzymania przez cały okres planowanego pobytu oraz na

    Fotografia pliku dolarow moze byc ? :-)

    > pokrycie kosztów powrotu do państwa pochodzenia lub zamieszkania,

    dalbym powiedzmy bilet lotniczy wykupiony w dwie strony ... ale kupic
    zanim wize wydadzą ??

    > lub na
    > pokrycie kosztów tranzytu do państwa trzeciego, które na pewno udzieli
    > pozwolenia na wjazd albo dokumenty potwierdzające, że środki te może
    > legalnie zdobyć
    > Dokument dotyczący zakwaterowania lub posiadania środków finansowych na
    > pokrycie kosztów zakwaterowania
    > Dokument pozwalający ocenić, że osoba wnioskująca o wizę opuści
    > terytorium strefy Schengen przed upływem terminu ważności wizy.

    A kiedys wystarczylo wykupic wycieczke w Orbisie.

    > No i teraz gdy nawet tę wizę uzyskał, to jeśli na granicy złoży wniosek
    > o uznanie za uchodźcę, to można nie wpuścić, bowiem wygląda na to, że
    > deklarowany cel przyjazdu jest niezgodny z faktycznym. Zatem w praktyce
    > powinien wjechać do Polski i tu złożyć wniosek o uznanie za uchodźcę.

    Czyli musi byc sprytny, wjechac jako turysta, a potem zglosic sie do
    placowki w glebi kraju :-)

    Albo ... dobrze zadeklarowal - celem jest praca i mieszkanie w
    Niemczech :-)

    > Teraz już trzeba przeprowadzić postępowanie, ale jeśli uchodźca warunków
    > nie spełnia, to wraz z odmową zostanie zobowiązany do opuszczenie terenu
    > Schengen.

    Tylko wytlumacz jeszcze te problemy Niemcow z wizami.

    J.