  • Data: 2021-09-20 23:08:58
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Sep 2021 22:44:21 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Podasz powód, dla którego mamy udzielać pomocy prawnej przebywającym na
    > zaproszenie Białorusi na terenie tamtego kraju uchodźcom? Przecież to by
    > była ingerencja w ich wewnętrzne sprawy.

    Jakbysmy wielokrotnie nie ingerowali. Oni chca obywateli bic, my
    krzyczymy "tak nie wolno". oni chca, aby wszyscy chwalili wodza, my
    finansujemy propagande itp.

    Ale mowa o tych, co przebywaja na terytorium Polski.

    > No i?

    No i mozesz sobie przeczytac jakie prawa ma uchodzca.

    > Tylko mało kto pewnie je spędza w lesie.

    Ale jakies pojecie powinni miec.

    > W jakim sensie? To mamy już zajmować się wszystkimi uchodźcami na całym
    > świecie?

    Wystarczy tymi przebywajacymi w Polsce ... nawet nielegalnie.

    > Równie dobrze mogą tych po swojej stronie nie ujawniać. Zresztą co za
    > różnica, po której stronie ci ludzie umierają?

    Ze rzad klamie z tym skutecznym pilnowaniem granicy.

    I ty tez, jak piszesz, ze to problem Bialorusi.

    > No to zawracają i już. W czym widzisz problem?

    A powinni chyba inaczej.

    > Pewnie tak,. tyle, że teraz maja dużo tych uchodźców u siebie. inne
    > kraje ich przyjąć nie chcą, a idzie zima. Będą musieli ich albo odesłać
    > samolotami do ojczyzny, albo się nimi zaopiekować.

    Albo wycisnac ostatniego dolarka za pobyt w cieplym miejscu lub na
    bilet powrotny.
    A bilety w ogole byly w jedna strone?

    > Przyjmie się wniosek i będzie sobie czekał na Białorusi na rozpatrzenie.
    > Osobiście nie widzę powodu do pozytywnego rozpatrzenia wniosku uchodźcy
    > afgańskiego z Białorusi. W końcu nikt mu tam nie kazał lecieć i co do
    > zasady nic mu tam nie grozi.

    wiec czekamy, az go Bialorus odesle do Afganistanu?

    J.