  • Data: 2021-09-20 21:57:55
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Sep 2021 18:45:13 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > O ile dobrze ogarniam, to już mamy znalezione cztery trupy.

    No to 4 trupy.

    > Polska ich praw przestrzega. To, że dziennikarze czytają wybiórczo
    > Konwencję i na siłę kręcą aferę tego faktu nie zmienia.

    A co - Polska im udostepnila pomoc prawna ?
    Dawalem Ci linka do oficjalnych polskichh stron.

    > Idzie zima i jak
    > Białoruś będzie pompować do siebie "uchodźców", a Unia Europejska
    > przyblokuje granicę, to niestety ofiar może być znacznie więcej. Już
    > teraz bez odpowiedniego sprzętu i umiejętności przetrwanie nocy w lesie
    > może być problemem, a cieplej nie będzie.

    Lato w Afganistanie gorace, ale zimy w gorach nie sa mrozne ?

    > Gdyby to były osoby legalnie w Polsce przebywające, to byłby to problem
    > Polski.
    Zacytujesz stosowny punkt konwencji ?

    > W opisanym stanie rzeczy mamy sytuację, w której białoruskie
    > służby specjalne realizują operacje specjalną polegająca na przerzucie
    > za pieniądze ludzi przez granicę.

    Niby wszyscy o tym wiedza, ale udowodnic trudniej, a odeslac na
    Bialorus pewnie jeszcze trudniej.
    I to wcale nie musza byc sluzby specjalne, ale tez prywatny
    interes.

    No ale wychdodzi na to, ze ich sluzby sa lepsze niz nasze,
    skoro trupy sa po naszej stronie.

    > Nie wiem - przykładowo - na ile
    > wszelkiej maści działacze zdają sobie z tego sprawę oraz ze swojej roli
    > w całej tej sprawie. Bez wątpienia jest to problem ludzkości, ale nie
    > widzę powodu, by obarczać nim naszą Straż Graniczną.

    Mowimy tylko o dzialaniu naszych organow zgodnie z przepisami prawa.
    Jak to nasze prawo wymaga.

> [...]
    > ale wydaje mi się, że pewnie takie nielegalne przekroczenia były na tyle
    > łatwe w realizacji, że Białorusini uznali, że da się na tym zarobić. Aż
    > tu nagle nasza Straż Graniczna przyblokowała ten nielegalny od samego
    > początku proceder.
    >
    > Wydaje mi się, że teraz Białoruś ma po prostu "nóż na gardle", bo z
    > jednej strony taki przywóz ludzi wymaga pewnie zaplanowania i
    > zorganizowania i oni mają "w drodze" cały szereg "uchodźców", których
    > zapewnili, że za odpowiednią opłatą znajdą się w Niemczech. Aż tu nagle

    A nie wzieli oplaty z gory ?

    > powstał problem. Białorusini na siłę próbują za pośrednictwem mediów
    > przekonać społeczność, że to zamknięcie granicy jest problemem,
    > zapominając, że problemem jest zorganizowanie nielegalnego przekraczania
    > granicy przez służby tego kraju, a reszta skutkiem tego.

    No to jeszcze powiedz co bedzie, jak taki uchodzca podejdzie na
    przejscie graniczne i tam poprosi o azyl.

    Przy czym ... na razie sie mowi o ludziach z Iraku, fala z
    Afganistanu jeszcze nie dotarla ?

    J.