    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Date: Wed, 18 Jan 2023 10:06:56 +0100
    <63c410b5$0$19620$65785112@news.neostrada.pl>
    <10ht44h9gmf1y$.vrhpeeidl4ri$.dlg@40tude.net>
    <63c43c38$0$19619$65785112@news.neostrada.pl>
    <1419hvbhcezaz.18a61p3wiho0s$.dlg@40tude.net>
    <63c44552$0$19619$65785112@news.neostrada.pl>
    <zfsbgkawdpsi$.1fbopaq7lcdxw.dlg@40tude.net>
    <63c5deeb$0$19615$65785112@news.neostrada.pl>
    <xgpvpswrulep$.1gv8ms04urhpm$.dlg@40tude.net>
    <63c70681$0$19621$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <63c73555$0$9595$65785112@news.neostrada.pl>

    On Wed, 18 Jan 2023 00:55:01 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli morzymy śledztwo, to tak. Generalne sporo z tym zamieszania.

    No ale skoro sprawca nie wykryty, to wypada sledzic dalej.
    A tu jeden podejrzany nam odpadl, moze mial alib dobre,
    i jak z niego zdjac zarzuty?

    > Rzuć sobie okiem na instytucję czynności sprawdzających. te mają prawo
    > trwać 30 dni, a zatem przesunięcie na kolejny miesiąc jest częste.

    Moze i maja prawo, ale tak nie bardzo widze co by tam trzeba 30 dni
    sprawdzac w przypadku kradziezy.

    No chyba, ze jak mowisz - telewizor z domu zniknąl, ktos zglasza
    kradziez, a to malzonek po czy przed rozwodem wyniosl i nie
    powiedzial. A telewizor wspolny.

    > Wkręcasz mnie? Czy faktycznie tego nie ogarniasz?
    >
    > Idzie grupa pseudokibiców i kopie po samochodach. Wszczęcie jedno.
    > Przestępstw zasadniczo tyle, ile samochodów, chyba, że skopią dwa
    > samochody jednej osoby.

    w roznym czasie. O 2 minuty :-)

    Ale my tu o kradziezy, to nie wiem - ktos hurtem piwnice czy altanki
    okradał?

    > Podejrzanych (sprawców) tylu, ilu kopiących,
    > choć ne każdy musiał kopać po każdym samochodzie.

    no wlasnie - podejrzanych chyba tylu, ilu idących.
    Choc moze tylko wstepnie podejrzanych, bo skoro nie wiadomo kto kopal,
    to nie mozna zarzutow postawic.
    Lub mozna :-)

> [...]
    > pokrzywdzeni złożą wnioski o ściganie i nie zdążą ich wycofać, zanim
    > zostaną ogłoszone. A to ne jest jakaś szczególne wydumana sytuacja.
    >
    > Możesz sobie do tego dodać, że czasem nie wszyscy podejrzani są od razu
    > znani, o czasem któryś ucieknie i po czasie bywa ustalona na podstawie
    > zeznań, czy jakiegoś monitoringu.
    >
    > Teraz - mam nadzieję - zrozumiesz, czemu tych tabelek nie powinno się
    > czytać poziomo :-)

    > W sprawach gospodarczych, gdzie to, czy dane zachowanie jest
    > przestępstwem, czy nie to czasem od wszczęcia do ustalenia, ze to

    Ale my tu o kradziezy.

    > Nie wnikając w szczegóły na biegu jest
    > postępowanie wszczęte w 2016 roku, gdzie w zeszłym roku po przesłuchaniu
    > półtorej tysiąca świadków ustalono, ze jednak w ~4.000 przypadków na
    > przestrzeni lat 2010~2015 doszło do popełnienia przestępstwa, a teraz po
    > kolejnym roku prokurator uznał, że trzeba przesłuchać ponownie
    > kilkadziesiąt osób już przesłuchanych, by ustalić, czy w kilkudziesięciu
    > przypadkach doszło do popełnienia przestępstwa, czy nie.

    Czyli dęta sprawa, skoro dopiero 4-tysięczny swiadek powiedzial cos,
    co pozwolilo stwierdzic, ze to przestępstwo? :-)

    No nie, spodziewam sie, ze juz jeden z początkowych pozwolil na taki
    wniosek, a dalej to sledztwo w toku :-)

    > Wydaje Ci się, bo niewiele masz wspólnego z służbami mundurowymi.
    > Robisz, co powinieneś - niezależnie od tego, czy radośnie, czy z
    > obrzydzeniem.

    No jak - zeznan pokrzywdzonych nie slyszales?

    Pan chcial zglosic kradziez? To prosze czekac na oficera.
    Posiedzi pare godzin, moze pojdzie do domu, nie ma zgloszenia, nie ma
    przestepstwa, nie ma nierozwiązanej sprawy :-)

    A to tylko na poczatek :-)

    J.