  • Data: 2023-01-18 00:55:01
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.01.2023 o 21:53, J.F pisze:

    > O umorzeniu sledztwa?

    Jeśli morzymy śledztwo, to tak. Generalne sporo z tym zamieszania.

    > I to miesiącami trwa takie sprawdzanie czy przestępstwo bylo?

    Rzuć sobie okiem na instytucję czynności sprawdzających. te mają prawo
    trwać 30 dni, a zatem przesunięcie na kolejny miesiąc jest częste.

    > A co w drugą stronę - jak przestępstw jest więcej niz postępowań? > Rozmnozyły się?

    Wkręcasz mnie? Czy faktycznie tego nie ogarniasz?

    Idzie grupa pseudokibiców i kopie po samochodach. Wszczęcie jedno.
    Przestępstw zasadniczo tyle, ile samochodów, chyba, że skopią dwa
    samochody jednej osoby. Podejrzanych (sprawców) tylu, ilu kopiących,
    choć ne każdy musiał kopać po każdym samochodzie.

    Wszczęcie będzie w chwili zawiadomienia. Poszczególne przestępstwa będą
    się pojawiać w miarę tego, jak będzie ustalane, że uszkodzenia
    konkretnego pojazdu przekraczają 500 zł oraz zostanie złożony wniosek o
    ściganie. Podejrzani usłyszą zarzut tylko o te czyny, dla których
    pokrzywdzeni złożą wnioski o ściganie i nie zdążą ich wycofać, zanim
    zostaną ogłoszone. A to ne jest jakaś szczególne wydumana sytuacja.

    Możesz sobie do tego dodać, że czasem nie wszyscy podejrzani są od razu
    znani, o czasem któryś ucieknie i po czasie bywa ustalona na podstawie
    zeznań, czy jakiegoś monitoringu.

    Teraz - mam nadzieję - zrozumiesz, czemu tych tabelek nie powinno się
    czytać poziomo :-)

    > Ale mnie wykrycia i podejrzani w ogole nie interesuja, tylko te
    > "postępowania" i "przestępstwa stwierdzone".

    W sprawach gospodarczych, gdzie to, czy dane zachowanie jest
    przestępstwem, czy nie to czasem od wszczęcia do ustalenia, ze to
    przestępstwa mija kilka lat. Nie wnikając w szczegóły na biegu jest
    postępowanie wszczęte w 2016 roku, gdzie w zeszłym roku po przesłuchaniu
    półtorej tysiąca świadków ustalono, ze jednak w ~4.000 przypadków na
    przestrzeni lat 2010~2015 doszło do popełnienia przestępstwa, a teraz po
    kolejnym roku prokurator uznał, że trzeba przesłuchać ponownie
    kilkadziesiąt osób już przesłuchanych, by ustalić, czy w kilkudziesięciu
    przypadkach doszło do popełnienia przestępstwa, czy nie.

    > Jak z obrzydzeniem, to ilosc postępowan spada, a jak radosnie, to
    > rosnie - taka trywialna zaleznosc przyczynowo-skutkowa :-)

    Wydaje Ci się, bo niewiele masz wspólnego z służbami mundurowymi.
    Robisz, co powinieneś - niezależnie od tego, czy radośnie, czy z
    obrzydzeniem.

    --
    Robert Tomasik