eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUtrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
    Date: Tue, 22 Jan 2008 15:12:02 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 31
    Message-ID: <fn4tjg$q29$14@news.onet.pl>
    References: <4...@n...home.net.pl> <my8qbrutf4p0$.1ubumyx1g9xq5.dlg@40tude.net>
    <c...@z...router>
    <rvc5423isi3y$.w3fyrqgh26oo$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: don104.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1201011120 26697 83.24.121.104 (22 Jan 2008 14:12:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Jan 2008 14:12:00 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <rvc5423isi3y$.w3fyrqgh26oo$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:512377
    [ ukryj nagłówki ]

    Przemysław Bernat pisze:
    > Dnia Tue, 22 Jan 2008 21:41:00 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >
    >> Dnia 22.01.2008 Przemysław Bernat <p...@p...com> napisał/a:
    >>> ile nie została wyłączona). Wprawdzie nie można reklamować tej samej
    >>> usterki z gwarancji, a potem z tytułu niezgodności, ale sprzedawca nie musi
    >> Co tego zabrania?
    >
    > To rzeczywiście dobre pytanie. Przekonany byłem, że tak właśnie jest, ale
    > ustawa o sprzedaży konsumenckiej nic na ten temat nie mówi. Poproszę kogoś
    > o rozwianie moich wątpliwości. Może coś mi się pomyliło.


    Warunkiem odpowiedzialności sprzedawcy jest to, aby został on
    poinformowany o usterce w ciągu 2 miesięcy od chwili powstania wady.
    Jeśli zatem gwarancję chcemy realizować u gwaranta, a nie u sprzedawcy,
    a po nieskutecznej reklamacji z tytułu gwarancji chcemy dochodzić
    roszczenia od sprzedawcy, to może się okazać, że 2-miesięczny termin już
    minął.

    Jeśli natomiast gwarant=sprzedawca, to fakt reklamowania z tytułu
    gwarancji jest już poinformowaniem sprzedawcy o wadzie, więc w tym
    przypadku przeszkód kolejnej reklamacji z tytułu niezgodności z umową
    nie widzę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1