eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUszkodzona nagrywarka, a rękojmia. › Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Date: Tue, 13 Nov 2007 14:56:35 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 49
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0711131433200.1396@athlon64>
    References: <fhbnte$sqm$1@atlantis.news.tpi.pl> <fhbtok$78q$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1194962580 13270 83.16.62.66 (13 Nov 2007 14:03:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Nov 2007 14:03:00 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fhbtok$78q$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-X-Sender: moj@[athlon64]
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:497218
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 13 Nov 2007, sotb wrote:

    > Okazuje się, że firma ASBIS nie naprawi, ani nie wymieni zepsutej nagrywarki,
    > bo rękojmia na wydany nowy sprzęt to tylko długość okresu od otrzymania
    > zepsutej do wysłania nowej - tydzień, może dwa. Mimo, że producent daje
    > dwuletnią gwarancję, to firma ASBIS również nie wyśle do producenta zepsutego
    > sprzętu. Domyślam się, że wydany mi nowy egzemplarz ma takową, ale firmy
    > ASBIS to nie interesuje.

    Przyjęto.

    Jestem niemal pewien, że gdzieś czytałem, iż w takim przypadku nabywca
    (przedsiębiorca), który *musi* na mocy ustawy (a nie umowy z klientem
    końcowym) przyjąć zwrot towaru, może uderzyć do własnego dostawcy
    z regresem.
    Nie przysługującą *jemu* rękojmią, nie przysługującymi *jemu*
    uprawnieniami gwarancyjnymi, a z żądaniem "wyrównania strat" które
    spowodował wadliwy towar.
    Tyle, że piszę "z głowy czyli z niczego" i nie umiem zajarzyć miejsca
    gdzie to widziałem ani przepisu do którego to by miało odsyłać :(
    [...wycięto po napisaniu :>...]
    ...
    ...
    ...czytam ci ja cały KC, czytam, a potem patrzę jeszcze raz do
    "konsumenckiej":

    +++
    Art. 12.

    1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikajšcych z niezgodnoœci towaru
    konsumpcyjnego z umowš sprzedawca może dochodzić odszkodowania od
    któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania
    lub zaniechania towar był niezgodny z umowš sprzedaży konsumenckiej.
    Do odpowiedzialnoœci odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu
    cywilnego o skutkach niewykonania zobowišzań.

    2. Roszczenie zwrotne przewidziane w ust. 1 przedawnia się z upływem
    szeœciu miesięcy; staje się wymagalne z chwilš zaspokojenia kupujšcego,
    nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca obowišzany był to
    uczynić.
    ---

    :)

    Każ im migiem dostarczyć nowy napęd "na dowolnie wybranej przez siebie
    podstawie reklamacji" :P


    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1