  • 1. Data: 2007-11-13 08:23:08
    Temat: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    Jestem pośrednikiem w handlu sprzętem komputerowym.
    W maju tego roku wysłałem do firmy ASBIS uszkodzoną nagrywarkę LITEON
    (krótko przed upływem rękojmii/gwarancji). Została wymieniona na nową. Po
    dacie 23 maja, wraz z nową nagrywarką otrzymałem pismo informujące o 2
    letniej rękojmii z dopiskiem "upływa 23-05-2007".
    Nowa nagrywarka znów się zepsuła w październiku (już chyba szajsung się
    lepiej sprawuje). Wysłałem to do serwisu, a tu sprzęt wraca z informacją, że
    termin rękojmii minął (!) Jak tak, jak nie? Przecież mam ją od końca maja
    tego roku?
    Firma asbis informuje na swojej stronie, że od jakiegoś czasu obowiązuje
    dwuletnia gwarancja producenta na nagrywarki LITEON.
    Na wymieniany sprzęt nie ma już gwarancji, ani rękojmii? Coś mi tu śmierdzi.

    Może mnie ktoś oświecić o co chodzi zanim zacznę bluzgać tych handlarzy?

    SOTB

  • 2. Data: 2007-11-13 10:16:26
    Temat: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

> [...]
    > śmierdzi.
    >
    > Może mnie ktoś oświecić o co chodzi zanim zacznę bluzgać tych handlarzy?

    Okazuje się, że firma ASBIS nie naprawi, ani nie wymieni zepsutej
    nagrywarki, bo rękojmia na wydany nowy sprzęt to tylko długość okresu od
    otrzymania zepsutej do wysłania nowej - tydzień, może dwa. Mimo, że
    producent daje dwuletnią gwarancję, to firma ASBIS również nie wyśle do
    producenta zepsutego sprzętu. Domyślam się, że wydany mi nowy egzemplarz ma
    takową, ale firmy ASBIS to nie interesuje.

    SOTB

  • 3. Data: 2007-11-13 10:22:31
    Temat: Re: [OT] Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    sotb pisze:
    > Nowa nagrywarka znów się zepsuła w październiku (już chyba szajsung się
    > lepiej sprawuje).

    Ameryki nie odkryłeś, LiteON robił jedynie dobre nagrywarki CD bo DVD to
    już tragedia.

    --
    _PSYLO_ | GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl
    E-mail podany w nagłówku nie jest sprawdzany na bieżąco.

  • 4. Data: 2007-11-13 12:29:07
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    > Ameryki nie odkryłeś, LiteON robił jedynie dobre nagrywarki CD bo DVD to
    > już tragedia.

    Cóż, klient nasz Pan. Choć gdybym miał wcześniej takie doświadczenia, to
    bym mu wybił liteona z głowy.

    SOTB

  • 5. Data: 2007-11-13 12:40:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.11.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
    > Jestem pośrednikiem w handlu sprzętem komputerowym.
    > W maju tego roku wysłałem do firmy ASBIS uszkodzoną nagrywarkę LITEON
    > (krótko przed upływem rękojmii/gwarancji). Została wymieniona na nową. Po

    Dochodziłeś roszczeń z tyt. rękojmi czy gwarancji? Akurat tu jest to
    ważne. W przypadku gwarancji jej termin biegnie po wymianie od nowa. W
    przypadku rękojmi, nie.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-11-13 13:13:40
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2007 20:40:56 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Dochodziłeś roszczeń z tyt. rękojmi czy gwarancji? Akurat tu jest to
    > ważne. W przypadku gwarancji jej termin biegnie po wymianie od nowa. W
    > przypadku rękojmi, nie.

    Dlaczego uważasz, że termin gwarancji biegnie na nowo? Gwarancja jest
    dobrowolna i w sumie może mieć wszelakie ograniczenia...
    Lite-On chyba od zawsze robił tak, że gwarancja obowiązuje na jakiś tam
    czas liczony od momentu zakupu sprzętu - bez względu na to, czy był
    wymieniany na nowy...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2007-11-13 13:21:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.11.2007 Waldek "Jakec" Bulkowski <j...@o...pl> napisał/a:
    > Dlaczego uważasz, że termin gwarancji biegnie na nowo? Gwarancja jest
    > dobrowolna i w sumie może mieć wszelakie ograniczenia...

    To przy sprzedaży konsumenckiej. Przy niekonsumenckiej (a to ten
    przypadek) mamy:
    Art. 581. (224) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant
    dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od
    wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin
    gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
    zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

    Gwarancji może faktycznie również tu nie być, ale skoro jest to MZ
    obowiązuje ww.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-11-13 13:56:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Nov 2007, sotb wrote:

> [...]
    > sprzętu. Domyślam się, że wydany mi nowy egzemplarz ma takową, ale firmy

    Przyjęto.

    Jestem niemal pewien, że gdzieś czytałem, iż w takim przypadku nabywca
    (przedsiębiorca), który *musi* na mocy ustawy (a nie umowy z klientem
    końcowym) przyjąć zwrot towaru, może uderzyć do własnego dostawcy
    z regresem.
    Nie przysługującą *jemu* rękojmią, nie przysługującymi *jemu*
    uprawnieniami gwarancyjnymi, a z żądaniem "wyrównania strat" które
    spowodował wadliwy towar.
    Tyle, że piszę "z głowy czyli z niczego" i nie umiem zajarzyć miejsca
    gdzie to widziałem ani przepisu do którego to by miało odsyłać :(
    [...wycięto po napisaniu :>...]
    ...czytam ci ja cały KC, czytam, a potem patrzę jeszcze raz do
    "konsumenckiej":

    +++
    Art. 12.

    1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikajšcych z niezgodnoœci towaru
    konsumpcyjnego z umowš sprzedawca może dochodzić odszkodowania od
    któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania
    lub zaniechania towar był niezgodny z umowš sprzedaży konsumenckiej.
    Do odpowiedzialnoœci odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu
    cywilnego o skutkach niewykonania zobowišzań.

    2. Roszczenie zwrotne przewidziane w ust. 1 przedawnia się z upływem
    szeœciu miesięcy; staje się wymagalne z chwilš zaspokojenia kupujšcego,
    nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca obowišzany był to
    uczynić.
    ---

    :)

    Każ im migiem dostarczyć nowy napęd "na dowolnie wybranej przez siebie
    podstawie reklamacji" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-11-13 14:04:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Nov 2007, PSYLO wrote:

    > Ameryki nie odkryłeś, LiteON robił jedynie dobre nagrywarki CD bo DVD to już
    > tragedia.

    Marudzisz, mi się zepsuła tylko jedna na trzy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-11-13 14:49:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.11.2007 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
> [...]
    > cywilnego o skutkach niewykonania zobowišzań.
    >
    > Każ im migiem dostarczyć nowy napęd "na dowolnie wybranej przez siebie

    Ale wątkoinicjator napisał, że jest pośrednikiem, czyli prawie na pewno
    sprzedaż konsumencka nie wchodzi w grę.

    --
    Marcin