  • Data: 2007-11-14 09:55:00
    Temat: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14.11.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
    > czerwiec 2005 - zakup we firmie BESTCOM (firma nie istnieje) gwarancja
    > producenta
    > marzec 2007 - zepsuła się
    > maj 2007 - do tego czasu szukałem firmy, która ją naprawi. Jakimś cudem
    > dostałem od Bestcoma nr faktury datę zakupu i nazwę sprzedawcy. Została
    > wysłana do ASBIS
    > przełom maja i czerwca 2007 - otrzymałem nowy egzemplarz
    > październik 2007 - nowy egzemplarz popsuł się

    Dobrze. To będzie to tak. Po pierwsze, MZ możesz zrobić coś jedynie w
    sytuacji gdy Twój klient był konsumentem (kupił prywatnie) i reklamował w
    obu przypadkach z tyt. niezgodności z umową (wygląda z Twoich opisów, że
    tak było). Wtedy mamy:

    Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od
    wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany
    towaru. [..]

    Sprzedawca to Ty.

    I wtedy możesz zrobić co sugerował Gotfryd:

    Art. 12.
    1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od
    któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania
    lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do
    odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o
    skutkach niewykonania zobowiązań.

    Tylko że MZ to może nie być wcale ASBIS a raczej powinien być producent
    bo ciężko będzie chyba przypisać temu pierwszemu zaniedbania lub
    działanie skutkujące niezgodnością.

    --
    Marcin