  • Data: 2007-11-13 13:56:35
    Temat: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Nov 2007, sotb wrote:

    > Okazuje się, że firma ASBIS nie naprawi, ani nie wymieni zepsutej nagrywarki,
    > bo rękojmia na wydany nowy sprzęt to tylko długość okresu od otrzymania
    > zepsutej do wysłania nowej - tydzień, może dwa. Mimo, że producent daje
    > dwuletnią gwarancję, to firma ASBIS również nie wyśle do producenta zepsutego
    > sprzętu. Domyślam się, że wydany mi nowy egzemplarz ma takową, ale firmy
    > ASBIS to nie interesuje.

    Przyjęto.

    Jestem niemal pewien, że gdzieś czytałem, iż w takim przypadku nabywca
    (przedsiębiorca), który *musi* na mocy ustawy (a nie umowy z klientem
    końcowym) przyjąć zwrot towaru, może uderzyć do własnego dostawcy
    z regresem.
    Nie przysługującą *jemu* rękojmią, nie przysługującymi *jemu*
    uprawnieniami gwarancyjnymi, a z żądaniem "wyrównania strat" które
    spowodował wadliwy towar.
    Tyle, że piszę "z głowy czyli z niczego" i nie umiem zajarzyć miejsca
    gdzie to widziałem ani przepisu do którego to by miało odsyłać :(
    [...wycięto po napisaniu :>...]
    ...czytam ci ja cały KC, czytam, a potem patrzę jeszcze raz do
    "konsumenckiej":

    +++
    Art. 12.

    1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikajšcych z niezgodnoœci towaru
    konsumpcyjnego z umowš sprzedawca może dochodzić odszkodowania od
    któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania
    lub zaniechania towar był niezgodny z umowš sprzedaży konsumenckiej.
    Do odpowiedzialnoœci odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu
    cywilnego o skutkach niewykonania zobowišzań.

    2. Roszczenie zwrotne przewidziane w ust. 1 przedawnia się z upływem
    szeœciu miesięcy; staje się wymagalne z chwilš zaspokojenia kupujšcego,
    nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca obowišzany był to
    uczynić.
    ---

    :)

    Każ im migiem dostarczyć nowy napęd "na dowolnie wybranej przez siebie
    podstawie reklamacji" :P

    pzdr, Gotfryd