eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUszkodzona nagrywarka, a rękojmia. › Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
  • Data: 2007-11-13 13:21:38
    Temat: Re: Uszkodzona nagrywarka, a rękojmia.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 13.11.2007 Waldek "Jakec" Bulkowski <j...@o...pl> napisał/a:
    > Dnia Tue, 13 Nov 2007 20:40:56 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >> Dnia 13.11.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
    >>> Jestem pośrednikiem w handlu sprzętem komputerowym.
    >>> W maju tego roku wysłałem do firmy ASBIS uszkodzoną nagrywarkę LITEON
    >>> (krótko przed upływem rękojmii/gwarancji). Została wymieniona na nową. Po
    >> Dochodziłeś roszczeń z tyt. rękojmi czy gwarancji? Akurat tu jest to
    >> ważne. W przypadku gwarancji jej termin biegnie po wymianie od nowa. W
    >> przypadku rękojmi, nie.
    > Dlaczego uważasz, że termin gwarancji biegnie na nowo? Gwarancja jest
    > dobrowolna i w sumie może mieć wszelakie ograniczenia...

    To przy sprzedaży konsumenckiej. Przy niekonsumenckiej (a to ten
    przypadek) mamy:
    Art. 581. (224) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant
    dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od
    wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin
    gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
    zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

    Gwarancji może faktycznie również tu nie być, ale skoro jest to MZ
    obowiązuje ww.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1